"Nu ştiu cum vreţi dumneavoastră să număraţi kilometri de autostradă, când nu sunteţi în stare să număraţi câteva mandate ale unui ministru. Sunt la al doilea mandat de ministru, nu la la treilea. Dacă titlul acestei moţiuni este un fake news, vă daţi seama că şi conţinutul este pe măsură. Speram ca înainte de a redacta acest penibil text al moţiunii să îi întrebaţi pe liderii dumneavoastră de partid - şi ei au fost miniştri la Transporturi - cum se construiesc autostrăzile, şi aici mă refer la domnul Orban şi la domnul Băsescu. Ştiţi de ce nu i-aţi întrebat? Niciunul nu a construit vreo autostradă", a spus Răzvan Cuc, după citirea moţiunii simple pe Transporturi intitulată "Mandatul ministrului Cuc cu numărul 3 este unul de nota 3".
Moţiunea simplă pe Transporturi, iniţiată de PNL şi PMP, a fost dezbătută luni de plenul Camerei Deputaţilor şi va primi votul final miercuri. Deputatul liberal Lucian Bode a anunţat săptămâna trecută, în plen, depunerea moţiunii simple ''Mandatul ministrului Cuc cu numărul 3 este unul de nota 3'', iniţiată de PNL şi PMP.
Sectorul aerian și feroviar, într-o criză fără precedent
"Poate sunteţi surprinşi că, la o lună de la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor de către dl Răzvan Cuc, Opoziţia a decis să sancţioneze cu o moţiune simplă activitatea ministrului Transporturilor. (...) Într-o lună de mandat, două domenii strategice pentru economia României, mă refer la sectorul feroviar şi sectorul aerian, se află într-o criză fără precedent din cauza unor decizii iresponsabile în ceea ce priveşte managementul acestor sectoare. În cele câteva săptămâni de mandat, domnul ministru Cuc a girat o serie de modificări legislative care aruncă în derivă transportul public de persoane, intrajudeţean, interjudeţean şi transportul în regim de taxi. Pentru aceste motive, deputaţii PNL şi PMP depun moţiunea simplă", a precizat Bode.
"De ce trebuie să plece Răzvan Cuc acasă? Pentru că este cel mai slab ministru al celui mai slab Guvern din istoria României. Faptul că acesta a fost instalat pentru a treia oară pe fotoliul de ministru al Transporturilor arată clar că liderilor PSD nu le pasă de România. Un simplu calcul demonstrează că, de când PSD, în epoca Dragnea, a intrat la guvernare, acest om a fost cel care a deţinut această funcţie pentru 11 luni. În concluzie, dezastrul de la Transporturi, marcat de eşecul construirii autostrăzilor, i se datorează în mare măsură dumnealui. Răzvan Cuc va intra în istorie ca ministrul care a inaugurat cei mai puţini kilometri de autostradă şi ca omul care a tratat cu aroganţă o ţară întreagă! (...) Răzvan Cuc este exponentul dezastrului din transporturi. După ani de zile de promisiuni, după ce niciun ministru al Transporturilor instalat de PSD nu a făcut absolut nimic pentru a ajuta la dezvoltarea reală a reţelei de transporturi şi a reduce implicit şi decalajul de dezvoltare dintre regiuni, menţinerea lui Răzvan Cuc pe acest post nu înseamnă decât un singur lucru: confirmarea că autostrăzile visate de zeci de ani se vor face la Sfântu' Aşteaptă!", spun semnatarii moţiunii intitulate "Mandatul ministrului Cuc cu numărul trei este unul de nota 3".
În România, gropile se întind pe o distanță de 88 de kilometri
Aceştia arată că guvernele PSD-ALDE, prin programele de guvernare, şi-au asumat construirea a 350 de km de autostradă până în 2020 şi că actualul Executiv, după aproape un an şi 3 luni, se poate lăuda cu 58 de kilometri de autostradă.
De asemenea, semnatarii moţiunii simple precizează că, potrivit datelor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), gropile din drumurile naţionale şi autostrăzile din România se întind, însumate, pe o distanţă de 88 de kilometri.
PNL şi PMP menţionează că, deşi există fonduri europene alocate pentru cele mai mari proiecte de infrastructură, în aproape cinci ani nu s-au depus decât patru cereri de finanţare.
"Refuzul sistematic al PSD de a solicita bani de la Comisia Europeană arată faptul că, în mod intenţionat, nu se doreşte dezvoltarea României. În paralel, PSD se ascunde în spatele parteneriatelor public-private, promovând proiecte prin Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză menită să servească doar intereselor de partid. De la preluarea mandatului său, ministrul Cuc nu a avut nici cea mai mică intenţie de a corecta această rea-voinţă practicată de PSD cu religiozitate. Nici măcar la nivel declarativ, actualul ministru nu a anunţat că România va depune o cerere de finanţare pentru marile proiecte de investiţii, deşi Comisia Europeană şi-a declarat constant sprijinul şi disponibilitatea", se precizează în moţiunea simplă.
Niciun metru de drum expres
Iniţiatorii acestui demers consideră că din 2018 până în prezent nu a fost realizat niciun metru de drum expres, iar variantele ocolitoare asumate de Guvern în program nu s-au realizat.
În opinia semnatarilor moţiunii simple, Căile Ferate Române sunt o "bombă cu ceas".
"România a ajuns la performanţa de a înregistra câte două deraieri pe zi! Singura decizie concretă luată de actualul ministru al Transporturilor a fost de a da afară directorul greşit. În lipsa unor investiţii masive în infrastructură şi în achiziţia de vagoane noi, zilnic, românii sunt expuşi unei iminente tragedii pe calea ferată", arată PNL şi PMP.
Despre Tarom, cele două formaţiuni susţin că se află în pragul dezastrului.
"Fără pic de responsabilitate, a supus compania unui risc fără precedent - certificatul de operator aerian fiind suspendat în lipsa unui manager general, toate aeronavele acestui operator aerian ar fi rămas la sol. Consecinţele ar fi fost dezastruoase, dacă în al doisprezecelea ceas nu ar fi acţionat de urgenţă pentru a evita blocajul total", se arată în moţiune.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News