Joachim Scheuer este proprietarul magazinului „Textil Scheuer” din Frankfurt. Chiar dacă nu este bancher, a găsit o soluție prin care clienții să fie tentați să intre la în magazin: are o colaborare cu Postbank și oferă sfaturi clienților în mare parte români, care îi calcă pragul magazinului. Este important de precizat că o mare parte a serviciilor Postbank nu se desfășoară în sucursale, ci mai degrabă la ghișeele din magazinele de papetărie, chioșcuri și alte mici magazine. Românii îi calcă pragul pentru că acesta a învățat între timp limba română.
Din păcate pentru el, Postbank a anunțat că va renunța la toate colaborările până la finalul anului 2025. Astfel, Joachim nu este însă sigur dacă va putea continua să-și conducă magazinul atunci când colaborarea cu Postbank se va încheia. Mărturisește că realizează 80 la sută din vânzări din comisioanele pentru servicii oferite pentru Postbank. „Fără Postbank și clienții care vin în magazin pentru aceasta, va fi dificil să acoperim costurile”, spune Scheuer.
"La noi vin mulți români. Postbank e folosit mult de ei"
Există foarte mulți clienți ai băncilor care vorbesc puțin sau deloc limba germană. „La noi vin mulți români”, spune Scheuer.
De aceea a învățat limba română: ca să îi poată sfătui în chestiuni bancare. „Eu am un adevărat Postbank Român”, mai spune Scheuer. „Acestea sunt lucruri pe care le faci atunci când ești înrădăcinat în cartierul tău.”
Retragerea Postbank va afecta multe cartiere din Frankfurt, care vor pierde astfel infrastructura pe care o oferă banca.
Postbank a fost cumpărată de Deutsche Bank (DBKGn.DE) și a păstrat o perioadă sucursalele cu acest nume. Anul trecut, Deutsche Bank a anunțat că va închide multe dintre acestea.
Banca intenționează să reducă numărul sucursalelor Postbank la aproximativ 300 din cele 550 actuale, a spus un purtător de cuvânt.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News