Nicușor Dan, campionul aparițiilor la televizor în prima săptămână de campanie. Ponta și Lasconi completează topul

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
Nicușor Dan, în timpul unei conferințe de presă (Foto: Inquam Photos / Octav Ganea)
Nicușor Dan, în timpul unei conferințe de presă (Foto: Inquam Photos / Octav Ganea)

Nicușor Dan, lider în vizibilitatea TV în prima săptămână de campanie prezidențială. Ponta, Lasconi, Antonescu și Simion completează topul.

În prima săptămână de campanie electorală pentru alegerile prezidențiale din 2025, candidatul Nicușor Dan a dominat spațiul televizat, potrivit analizei TV Index Prezidențiale 2025 realizate de Klarmedia, care a monitorizat perioada 4–13 aprilie. Cu un total de 1.723 de materiale difuzate în care a fost menționat, Nicușor Dan s-a plasat pe primul loc în topul vizibilității la televiziunile naționale.

Studiul Klarmedia a fost realizat pe baza conținutului difuzat de cele mai active posturi de televiziune în ceea ce privește reflectarea campaniei electorale, fără a face distincție între tonul pozitiv, negativ sau neutru al aparițiilor. Canalele Realitatea Plus, Antena 3 CNN, România TV, B1 și Digi24 au fost cele mai implicate în promovarea conținutului despre candidați, primele două remarcându-se printr-un volum aproape egal de mențiuni.

După Nicușor Dan, urmează în clasament Victor Ponta, cu 1.348 de mențiuni, Elena Lasconi cu 1.198, Crin Antonescu cu 1.023 și George Simion cu 958 de apariții în materiale TV. La polul opus se regăsesc candidații cu cea mai redusă expunere: Sebastian Constantin Popescu, Silviu Predoiu și John Ion Banu, potrivit analizei Klarmedia.

Nicușor Dan – candidat pro-european, dar asociat cu problemele Bucureștiului

 

Prezența lui Nicușor Dan în spațiul TV s-a construit în jurul imaginii unui candidat independent, pro-european și anti-sistem. Deși mesajele sale pun accent pe reforma administrației, transparența în finanțare și o distanțare de structurile tradiționale de putere, profilul său public este adesea asociat cu problemele de mediu și infrastructură din București, inclusiv criza termoficării și starea comunităților vulnerabile. În plus, apar frecvent controverse privind legături neclare cu afaceriști influenți. În plan extern, Nicușor Dan pledează ferm pentru menținerea României în Uniunea Europeană și NATO, criticând politicile suveraniste, pe care le consideră un pericol pentru stabilitatea națională.

Victor Ponta – pragmatism patriotic și discurs anti-corupție

 

Clasat al doilea în topul vizibilității TV, Victor Ponta a apărut predominant pe Realitatea Plus, România TV, Antena 3 CNN și B1 TV. Mesajul său electoral – „România pe primul loc” – promovează o viziune pragmatică asupra patriotismului și subliniază necesitatea unei justiții funcționale și a luptei anti-corupție. Ponta se prezintă ca un lider responsabil, cu o viziune echilibrată asupra relațiilor regionale, însă rămâne ținta unor controverse legate de decizii din trecut care continuă să-i afecteze imaginea publică.

Elena Lasconi – mesaj de reziliență și atacuri la adresa USR și a lui Nicușor Dan

 

Pe locul al treilea se află Elena Lasconi, cu prezențe notabile la Antena 3 CNN, Realitatea Plus, România TV și Digi24. Prezența sa mediatică este marcată de luptele interne din USR și de critici directe la adresa contracandidatului Nicușor Dan, inclusiv referiri la aspecte din viața sa personală. Lasconi adoptă o retorică fermă, declarând constant că „nu va preda armele” și că va continua competiția până la capăt. Contestă public validitatea sondajelor de opinie, susținând că acestea sunt instrumente de manipulare menite să-i afecteze șansele electorale.

Crin Antonescu – echilibru, integritate și reforme în justiție

 

Crin Antonescu ocupă locul patru, având cele mai multe mențiuni pe Antena 3 CNN, Realitatea Plus, România TV și B1 TV. Campania sa se axează pe stabilitate, protejarea statului de drept și consolidarea relațiilor cu Uniunea Europeană și NATO. Antonescu promovează un discurs al reconcilierii și al colaborării între instituții, propunând o imagine de „președinte-cetățean”. În paralel, nu ezită să critice adversarii politici pentru oportunism și lipsă de loialitate față de electorat. Apelurile la reformă, combaterea corupției și atragerea fondurilor europene sunt printre temele recurente în aparițiile sale.

George Simion – discurs suveranist și critic al clasei politice

 

Pe poziția a cincea în topul vizibilității TV se află George Simion, lider al curentului suveranist din România. Cu cele mai multe mențiuni pe Realitatea Plus, România TV și Antena 3 CNN, campania sa este una anti-sistem, centrată pe valori naționale, tradiții și recuperarea suveranității economice. Simion critică influențele externe și implicarea acestora în deciziile politice interne, susținând că actuala clasă politică trădează interesele naționale. În discursul său se regăsesc frecvent teme economice precum recâștigarea controlului asupra resurselor strategice, dar și rezerve față de statutul României în cadrul UE și NATO, pe care le percepe ca fiind dezavantajoase.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel