Î"n atenția ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu: Bucureștiul nu e ținut în spate de nimeni! Nici de Timișoara, nici de Iași, nici de alte orașe sau județe. Dimpotrivă, Bucureștiul e cel care contribuie la susținerea celorlalte regiuni ale țării, iar asta e firesc pentru dezvoltarea României. Cu 10% din populația țării, Bucureștiul produce aproximativ un sfert din PIB-ul României. Deci bucureștenii produc mult peste media națională, dar, cu toate astea, administrația locală din București nu primește atât cât ar trebui să primească pentru nevoile Capitalei. Asta e realitatea, iar dincolo de asta mai constat că PSD e în continuare un partid anti-București," a transmis Nicușor Dan.
Sorin Grindeanu și-a manifestat astăzi intenția de a renunța la subordonarea Metrorex, dorind să-l mute la capitală, iar subvențiile pentru călătorii să fie achitate din bugetul Capitalei. Totul după ce metroul bucureștean a devenit în timpul mandatului său un mijloc de transport complet ineficient din cauza timpilor mari de așteptare. Situația este cauzată de faptul că Metrorex nu a achitat sumele restante firmei care face mentenanța vagoanelor.
Grindeanu vrea să se spele pe mâini și să arunce responsabilitatea
„Am mai spus acest lucru, de ce nu se plăteşte de la bugetul statului transportul în comun la Cluj, la Iaşi, la Craiova, la Timişoara?”, a întregat retoric Grindeanu. „Eu sunt deschis să am o discuţie cu Primăria Generală a Bucureştiului, dacă îşi doresc acest lucru, astfel încât totuşi transportul în comun în Bucureşti să fie în gestiunea Municipiului Bucureşti”, a spus ministrul luni, într-o conferință de presă.
Ministrul a precizat că anul trecut compania nu a avut buget, și s-a referit la contractul de mentenanță a metroului, caz în care întârzierile la plată au dus la reducerea serviciilor și scăderea frecvenței cu care trenurile circulă. „Un contract aşa de prost din punctul de vedere al celui cu care s-a semnat, o anumită companie, a fost reînnoit la sfârşitul anului trecut, pe o durată de încă 15 ani, în condiţiile în care nu au apărut peste noapte la Metrorex. Tot timpul au fost anumite întârzieri la plată”.
Grrindeanu a spus că în derulare este procedura de selecție a unei noi conduceri la Metrorex, și că așteaptă de la noua conducere a companiei un plan de management care să prevadă reducerea sumelor ce vin de la buget, precizând că solicitările companiei sunt de 700 de milioane de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News