MAE precizează că autorităţile olandeze au anunţat noi măsuri privind condiţiile de intrare pe teritoriul Regatului Ţărilor de Jos, în contextul pandemiei de COVID-19, care se aplică începând de sâmbătă.
"Conform informaţiilor comunicate public de autorităţile olandeze, toate persoanele care călătoresc în Regatul Ţărilor de Jos din zone de risc, inclusiv România, pe cale aeriană sau maritimă, trebuie să prezinte un test rapid (antigen sau LAMP - amplificare izotermă mediată prin buclă), efectuat cu maximum 4 ore înainte de plecare. Măsura se aplică inclusiv pasagerilor aflaţi în tranzit", arată sursa citată.
Aceasta este o măsură suplimentară faţă de obligaţia aplicabilă persoanelor cu vârsta de peste 13 ani, care intenţionează să efectueze o călătorie pe cale aeriană, feroviară, maritimă sau rutieră în Olanda şi care trebuie să prezinte un test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore anterior intrării pe teritoriul olandez.
Toate persoanele cu vârsta de peste 13 ani trebuie să completeze o declaraţie de sănătate obligatorie
De asemenea, suplimentar celor două teste, toate persoanele cu vârsta de peste 13 ani care călătoresc pe cale aeriană în Olanda trebuie să completeze o declaraţie de sănătate obligatorie. Persoanele care sosesc din state terţe, altele decât cele membre UE, trebuie să completeze şi o declaraţie pe propria răspundere.
MAE mai menţionează că operatorii care asigură servicii de transport de persoane au obligaţia de a verifica dacă pasagerii care sosesc pe cale aeriană sau maritimă deţin cele două teste pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, lipsa acestora atrăgând imposibilitatea îmbarcării.
Persoanelor care se deplasează din state încadrate în zona roşie sau portocalie, iar România este inclusă în zona portocalie, li se recomandă ferm autoizolarea pentru o perioadă de 10 zile.
Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Haga: 0031 70 354 15 80, 0031 70 322 86 12, 0031 70 331 99 80, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă, mai precizează MAE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News