Noi modificări în Codul muncii - mai multe ore de muncă, mai puține zile lucrătoare

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Noi modificări în Codul muncii - mai multe ore de muncă, mai puține zile lucrătoare
Noi modificări în Codul muncii - mai multe ore de muncă, mai puține zile lucrătoare

Repartizarea timpului de lucru de 40 de ore/săptămână se stabileşte prin contractual dintre angajat şi angajator, aceasta putând fi şi de 10 ore/zi, se arată într-o propunere legislativă de modificare a Codului muncii, depusă la Senat.

"Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă, durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână. Această normă a timpului de muncă se stabileşte cu respectarea prevederilor Directivei 2003/88/CE a Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene, în funcţie de raportul contractual dintre angajat şi angajator.

Ea poate fi şi de 10 ore pe zi, cu respectarea a 40 de ore pe săptămână. Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore/zi, timp de 5 zile, cu două zile de repaus. Această repartizare a timpului de muncă se stabileşte de comun acord între angajator şi angajat, şi poate fi de 10 ore/zi, timp de patru zile, cu trei zile de repaus, dar cu respectarea prevederilor Directivei 2003/8d/CE a Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene", se arată în propunerea legislativă iniţiată de un grup de senatori PNL şi USR.

Liderul senatorilor PNL, Daniel Fenechiu, a menţionat că în acele locuri unde munca de 40 de ore poate fi efectuată în patru zile înseamnă o economie de costuri logistice pentru a cincea zi a săptămânii.

 

Propunerea legislativă va fi dezbătută iniţial de Senat

"Informaţiile pe care le-am primit din mediul de afaceri merg pe ideea că există anumite business-uri în care activitatea necesită o activitate de timp şi munca poate fi efectuată în 40 de ore pentru 4 zile, ceea ce înseamnă o economie de costuri logistice pentru a 5-a zi a săptămânii. Există cel puţin două tipuri de categorii interesate la perechea angajator-angajat în IT, comunicare, creaţie.

A doua categorie este acolo unde nici în 5 zile nu poţi să acoperi o activitate săptămânală şi atunci poţi să mergi pe varianta cu 2 salariaţi într-o săptămână, cum ar fi pe o zonă de HORECA unde este o activitate full-time sau în alte locuri unde există o activitate continuă şi unde poţi să ai un angajat care să lucreze luni, marţi, miercuri, joi şi altul vineri, sâmbătă, duminică", a explicat Fenechiu, miercuri, la Senat.


 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel