Noi reguli pentru traficul rutier, în Austria: Pietonilor li se permite să traverseze pe oriunde, bicicliștii pot vira când este roșu

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

Sâmbătă a intrat în vigoare cel de-al 33-lea amendament la Regulamentul privind circulația rutieră (StVO) în Austria. Modificările din codul rutier au scopul de a face ciclismul și mersul pe jos mai sigure și mai atractive. Modificările esențiale pentru ciclism includ mersul în paralel și virajele. Pietonii trebuie să fie mai bine protejați.

Conform noilor tendințe europene, austriecii și-au propus dezvoltarea ciclismului și a mersului pe jos, în detrimentul deplasării cu autovehiculele personale.

Astfel, bicicliștii vor avea voie să circule unul lângă celălalt (în paralel), atunci când nu se află pe un drum cu prioritate specială pentru autovehicule. În cazul unui copil cu vârsta sub 12 ani, este întotdeauna permis, cu excepția drumurilor feroviare. În zonele de 30 km/h, toți bicicliștii au voie să circule cot la cot, cu condiția să nu fie vorba de o prioritate sau de un drum de cale ferată și să nu fie împiedicat fluxul de trafic.

Amendamentul prevede, de asemenea, o "distanță minimă la depășirea unui biciclist": în afara zonei urbane, este necesară o distanță de cel puțin doi metri, iar în zonele urbane este suficientă o distanță de 1,5 metri. În cazul în care biciclistul circulă cu mai puțin de 30 km/h, distanța față de partea laterală poate fi redusă.

Noi reguli pentru traficul rutier, în Austria

 

De asemenea, s-a renunțat la planul de extindere a zonei de interdicție de oprire în jurul intersecțiilor de la cinci la opt metri ("regula intersecției de opt metri"). Doar într-o formă slăbită apare "interzicerea parcării pe diagonală", prevăzută încă în proiect.

De asemenea, prin această modificare se dorește creșterea siguranței pietonilor: În stațiile de autobuz, vehiculele trebuie să rămână parcate în dreapta vehiculelor de transport public, fără excepție, atât timp cât pasagerii urcă și coboară. De asemenea, vor exista semafoare mai prietenoase cu pietonii, cu faze verzi mai rapide și mai lungi, precum și o interdicție privind obstacolele și pericolele de pe trotuare.

Pietonilor li se permite să traverseze pe oriunde, bicicliștii pot vira când este roșu

 

Totodată, pentru protejarea pietonilor, noul Cod Rutier austriac prevede că aceștia au întotdeauna prioritate pe trotuar, și nu mai sunt obligați să traverseze doar pe zebră. De asemenea, amendamentul clarifică faptul că trotuarele sau podețele trebuie folosite numai dacă sunt rezonabile, adică fără pericol de împiedicare, murdărie sau gheață neagră. Orice persoană care traversează un drum trebuie să continue să folosească poteca de siguranță. Cu toate acestea, obligația de a utiliza pista de siguranță nu se mai aplică.

Cu alte cuvinte, după cum relatează site-ul radioului public austriac, ORF (Österreichischer Rundfunk) “nu se mai aplică obligativitatea folosirii trecerilor de pietoni (căilor de protecție)”

Până în prezent, acest lucru însemna că trecerea de pietoni trebuie folosită dacă există una pe o rază de 25 de metri. În cazul în care situația traficului o permite în mod cert, iar circulația autovehiculelor nu este împiedicată, pe viitor nu va mai fi necesară o deviere pe trecerea de pietoni. Autoritățile vor putea, de asemenea, să stabilească prin ordonanță "străzi școlare" în imediata vecinătate a clădirilor școlare.

Virajul la dreapta pe roșu: diferit în fiecare stat federal

 

O altă inovație importantă pentru bicicliști este posibilitatea de a vira la dreapta pe roșu în anumite intersecții. Cu toate acestea, în practică, acest lucru este pus în aplicare foarte diferit de la o provincie la alta.

În Viena, de exemplu, noua reglementare va fi implementată deocamdată în zece intersecții, după cum a declarat pentru APA consilierul municipal pentru transporturi Ulli Sima (SPÖ). Localitățile vor fi decretate în cursul lunii octombrie. La semafoare vor fi instalate indicatoare corespunzătoare. Mai multe semafoare ar putea urma în curând.

Austria Superioară: Planuri numai în Linz

 

În Austria Superioară, doar Linz are astfel de proiecte, dar sunt mai multe: La intersecția Landstraße/Bürgerstraße, bicicliștii vor avea voie să vireze la dreapta pe roșu începând de sâmbătă. Un semn suplimentar în acest sens a fost instalat vineri.

Aproximativ 20 de intersecții din Linz vor urma în curând, a anunțat Martin Hajart (ÖVP), responsabil cu traficul și viceprimar. Intersecțiile Mozartstraße/Fadingerstraße și Goethestraße/Schubertstraße vor fi, de asemenea, luate în considerare. În afară de aceste 20 de intersecții, ar putea fi adăugate și altele ulterior, a spus Hajart.

Burgenland și Salzburg

În Burgenland, se analizează în prezent numărul și tipul de semafoare la care bicicliștii vor avea voie să vireze pe roșu în viitor. De asemenea, vor avea loc discuții cu experți și cu celelalte landuri, potrivit biroului consilierului provincial pentru transporturi Heinrich Dorner (SPÖ).

În Salzburg, statul a făcut referire la autoritățile administrative districtuale respective. În capitala provinciei, de exemplu, biroul de legislație rutieră nu s-a gândit încă prea mult la întrebarea care sunt semafoarele care intră în discuție pentru trecerea pe roșu. "Suntem încă în faza de început", a declarat biroul pentru APA. Aceștia speră să primească indicații de la planificarea traficului, de la echipa de ciclism a orașului, precum și de la pasionații de ciclism sau de la lobby-ul bicicliștilor.

Carintia și Tirolul așteaptă și văd

În Carintia, autoritățile districtuale și magistrații nu vor emite deocamdată nicio ordonanță. Ca răspuns la o solicitare a APA, biroul vorbitorului responsabil, Sebastian Schnuschnig (ÖVP), a declarat că, din punctul de vedere al administrației provinciale, regulamentul are potențial de conflict în traficul rutier. Ei au vrut să aștepte să vadă dacă noul regulament se va dovedi valabil și în alte provincii - mai multe despre acest lucru în kaernten.ORF.at.

Provincia Tirol a declarat pentru APA că investigațiile și evaluările din provincie vor fi finalizate odată ce amendamentul va intra în vigoare. Numai atunci se poate răspunde dacă și care semafoare, în special în traficul urban, ar putea fi luate în considerare. Potrivit lui Franz Schnabl (SPÖ), viceguvernator al Austriei Inferioare, nu se poate prevedea nici la ce semafoare va fi posibilă trecerea pe roșu.

Vorarlberg cu primele planuri

Vorarlberg salută foarte mult noile posibilități oferite de amendamentul la Legea privind circulația rutieră pentru ciclism și mersul pe jos, potrivit lui Daniel Zadra (Verzi), consilier regional pentru mobilitate. În Vorarlberg, se analizează în prezent ce semafoare sau intersecții sunt potrivite pentru mersul pe bicicletă în linie dreaptă pe roșu - mai multe informații pe vorarlberg.ORF.at.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel