Publicitate
CFR Călători precizează că oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă, atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.
Ca noutate, se reintroduc câteva perechi de trenuri Intercity, pentru legături mai rapide şi cu mai puţine opriri pe rutele pe care viteza şi condiţiile tehnice permit circulaţia acestor categorii.
Astfel, între Bucureşti şi Cluj-Napoca, trenul intercity „Avram Iancu" va avea doar trei opriri intermediare şi o componentă Teiuş-Arad. „Tomis Expres" va lega Braşovul de Constanţa, iar trenul Intercity „Ştefan cel Mare" va circula între Bucureşti şi Suceava, cu vagoane şi pentru relaţia Iaşi-Paşcani.
Între Bucureşti şi Constanţa, actualul Inter-Regio care circulă fără nicio staţie pe traseu este redenumit InterCity, durata călătoriei scade cu doar două minute, dar preţul creşte cu 10 lei pentru un bilet la clasa a doua.
Vezi si:
Contract feroviar de 441 milioane de euro în România
Contract feroviar de 441 milioane de euro în România pentru modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad.
Un nou contract feroviar a fost semnat în România, în valoare totală de 441 de milioane de euro, pentru modernizarea coridorului Rin-Dunăre al rețelei transeuropene de transport Ten-T. Grupul Webuild, care își continuă creșterea în țară, va lucra la modernizarea și dublarea lotului 4 al liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, pentru care a semnat recent în consorțiu și contractul pentru lotul 3, în valoare de 291 milioane de euro.
1900 de persoane vor lucra în total la proiect
Comenzile ridică la o valoare totală de 2 miliarde de euro contractele atribuite și în curs de finalizare în România, finanțate în cea mai mare parte din fonduri europene (Programul Operațional Infrastructură Mare, Poim). Lucrările vor fi realizate de Webuild, cu o cotă de 72,7 %, care va conduce consorțiul de construcție, alături de Salcef (27,3 %).
Pentru construcție, se estimează că vor fi angajate aproximativ 1300 de persoane, direct și de către terți, cu un total de 1900 de persoane pe cele două loturi 3 și 4.
Comandat de Cfr, în numele Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, contractul include proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a aproximativ 55 de kilometri de linie de cale ferată între Ronat și Arad Nou, în vestul României.
Se va construi o linie de cale ferată de la Cluj-Napoca la Episcopia Bihor
De asemenea, este prevăzută construirea unui pod metalic peste râul Mureș, cu o deschidere centrală de 180 de metri și o lungime totală de 635 de metri, a altor 11 poduri și patru pasaje rutiere și a șase gări.
Contractul este cel mai recent dintr-o serie de contracte recente atribuite de grup în România, inclusiv cel pentru construcția lotului 4 al liniei de cale ferată care va lega Cluj-Napoca de Episcopia Bihor, conform presei străine.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News