O companie aeriană a abandonat pasagerii în Spania, pentru a oferi avionul unei echipe de fotbal

Nicoleta Baciu |
Data publicării:
O companie aeriană a lăsat aproape o sută de pasageri la sol în Spania pentru a le oferi avionul unei echipe de fotbal. Sursa foto: freepik.com
O companie aeriană a lăsat aproape o sută de pasageri la sol în Spania pentru a le oferi avionul unei echipe de fotbal. Sursa foto: freepik.com

O companie aeriană a abandonat 100 de pasageri care ar fi trebuit să se îmbarce, pentr că a oferit avionul echipei FC Sevilla. 

Luni, 6 noiembrie, o asociație spaniolă pentru protecția consumatorilor (FACUA) a  denunțat Air Nostrum la Institutul de Consum și Concurență din Galicia și a Ministerului Consumatorului pentru că a lăsat aproape o sută de pasageri la sol în Vigo pentru a-și oferi avionul jucătorilor și membrilor echipei tehnice a echipei FC Sevilla, care a avut  meci în orașul din Galicia.

Asociația FACUA susține că încălcarea contractuală suferită de compania aeriană reprezintă „o încălcare a reglementărilor privind protecția consumatorilor", motiv pentru care ar trebui să fie sancționată de către autoritățile de protecție a consumatorilor. 

FACUA a depus plângeri la autoritatea de protecție a consumatorilor din Galicia, unde a avut loc evenimentul. Însă, întrucât au existat victime cu adrese în diferite comunități autonome, a prezentat cazul și Ministerului Consumatorului, pentru ca acesta să poată evalua dacă își exercită competențele de sancționare.

Cei afectați se aflau pe aeroportul Peinador și așteptau să prindă un avion spre Madrid, când compania aeriană i-a informat că zborul lor, care și așa era în întârziere, este anulat.

Motivul a fost că avionul în care urmau să urce jucătorii și antrenorii de la Sevilla pentru a se întoarce în capitala Andaluzei suferise o avarie, așa că Air Nostrum a luat decizia să-i urce în altă aeronavă.

 

„Ne-au dat doar un formular de reclamație de completat, dar fără să ne spună altceva”

 

Astfel, în jur de 80 de pasageri, care se aflau deja în zona de îmbarcare, au văzut cum compania aeriană nu i-a lăsat să urce în avion pentru a permite îmbarcarea membrilor clubului din Sevilla. Se pare că singura opțiune oferită de companie a fost ca pasagerii să se întoarcă la aeroport a doua zi dimineață pentru a lua un autobuz spre Madrid sau să aștepte un nou zbor luni.

Conform celor care au raportat cei afectați către FACUA, compania nu le-a furnizat niciun moment informații despre drepturile la care aveau dreptul din cauza anulării zborului lor. „Ne-au dat doar un formular de reclamație de completat, dar fără să ne spună altceva”, spune unul dintre pasageri.

Asociația subliniază că Air Nostrum nu și-a respectat astfel obligațiile față de utilizatori. „În niciun moment nu ne-au asigurat transport până la Vigo, sau cazare pentru a petrece noaptea”, continuă un pasager. Și toate acestea în ciuda faptului că Regulamentul European 261/2004 include obligația companiei aeriene de a asigura „cazare la hotel” și „transport între aeroport și locul de cazare”.

Din acest motiv, pe lângă depunerea plângerilor la autoritățile de protecție a consumatorilor, FACUA s-a adresat și Agenției de Stat pentru Siguranța Aviației (AESA) pentru a  investiga și să monitorizeze dacă Air Nostrum își îndeplinește obligațiile, acordând pasagerilor afectați nu doar valoarea biletelor, ci și rambursarea tuturor cheltuielilor de transport, cazare și alimentație pe care pasagerii afectați au trebuit să le suporte.

În cazul zborurilor de până la 1.500 de kilometri compensația pe care companiile aeriene trebuie să o acorde pasagerilor este de 250 de euro . De asemenea, ar trebui să despăgubească orice alt tip de daune, fie ele economice sau morale, pe care le-ar fi putut suferi ca urmare a acestei situații.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel