În 2025, prețul de pornire pentru un model Ferrari nou este estimat să fie în jurul valorii de 200.000 de euro, deși această sumă poate varia în funcție de model și de opțiunile de personalizare alese. De exemplu, primul model complet electric al Ferrari, programat pentru lansare în ultimul trimestru al anului 2025, ar putea avea un preț de peste 500.000 de euro, conform declarațiilor CEO-ului Benedetto Vigna. Ultimele date disponibile în privința mașinilor Ferari vândute în România datează din 2022. În ceea ce privește vânzările anuale în România, în 2022 s-au înregistrat 49 de unități Ferrari vândute, reprezentând o creștere de 58,1% față de cele 31 de unități vândute în 2021
La nivel general, compania Ferrari a depășit toate obiectivele financiare stabilite pentru 2024, raportând un profit net cu 21% mai mare și o creștere a veniturilor de 11,8%. Performanțele financiare au determinat conducerea constructorului auto din Maranello să revizuiască în creștere prognoza pentru 2025. Ferrari estimează că va avea venituri de peste 7 miliarde de euro.
Ca urmare a acestor rezultate, cei 5.000 de angajați Ferrari din Italia vor primi un bonus de competitivitate de 14.400 de euro. Anunțul a fost făcut de directorul executiv al companiei, Benedetto Vigna, în cadrul unei întrevederi cu jurnaliștii. Bonusul din acest an este mai mare față de cel oferit anul trecut, care a fost de 13.500 de euro.
Obiectivele pentru 2025
"Ne concentrăm pe calitatea veniturilor mai mult decât pe volum. Aceasta este cea mai bună explicație pentru rezultatele financiare extraordinare din 2024, susținute de un mix de produse puternic și o cerere tot mai mare pentru personalizări. Pe aceste baze solide, ne așteptăm la o creștere robustă în 2025, care ne va permite să atingem obiectivele de profitabilitate pentru 2026 cu un an mai devreme", a declarat Benedetto Vigna.
Directorul general al Ferrari a evidențiat că succesul companiei din ultimul an este rezultatul unui efort de echipă într-un sezon sportiv extrem de competitiv. De asemenea, a subliniat inovațiile aduse în infrastructură și produse, menționând inaugurarea e-building-ului și lansarea noului model de supercar, Ferrari F80. Mai mult, Ferrari a investit puternic în cercetare și dezvoltare, creând noul laborator E-Cells Lab, destinat consolidării cunoștințelor în domeniul electrochimiei pentru pregătirea viitorului. Aceste planuri vor fi detaliate pe 9 octombrie, în cadrul evenimentului Capital Markets Day.
Lansarea a 6 modele noi, inclusiv primul Ferrari electric
"Anul acesta vom lansa 6 noi modele, iar unul dintre ele va fi prima noastră mașină electrică", a anunțat Benedetto Vigna. Acesta a subliniat că prezentarea modelului complet electric va avea loc într-un mod inovator și unic în cadrul Capital Markets Day de pe 9 octombrie. "Va fi o zi plină de electroni la Maranello", a adăugat el cu umor.
Directorul executiv al Ferrari a explicat că strategia companiei nu constă într-o tranziție spre electric, ci într-o "adăugare". "Nu renunțăm la nimic pentru a-l înlocui cu altceva. Adăugăm propulsia electrică la modelele termice și hibride existente. Ne menținem cursul stabilit", a precizat Vigna.
Creștere puternică a livrărilor în 2024
Evenimentul Capital Markets Day va avea loc pe 9 octombrie 2025, la Maranello. Pe parcursul anului 2024, livrările Ferrari au crescut considerabil în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), cu 141 de unități. În America, compania a raportat o creștere de 192 de unități, în timp ce China continentală, Hong Kong și Taiwan au înregistrat o scădere de 328 de unități. Regiunea Asia-Pacific a raportat o creștere de 84 de unități.
Creșterea livrărilor a fost susținută de modelele Ferrari Purosangue, Roma Spider și 296 GTS. De asemenea, modelele SF90 XX și 12Cilindri au întrat în producție în a doua jumătate a anului. În schimb, livrările modelului 812 Competizione A, care se apropie de finalul ciclului său de viață, au scăzut. În 2024, Ferrari a întrerupt producția pentru mai multe modele, printre care Portofino M, SF90 Stradale, 812 GTS, 812 Competizione și Roma. Totuși, livrările modelului exclusivist Daytona SP3 au crescut față de anul precedent, conform planurilor.
Din totalul vehiculelor livrate în 2024, 49% au fost echipate cu motoare cu combustie internă (ICE), în timp ce 51% au fost modele hibride. Această distribuție reflectă tranziția treptată a companiei către soluții de propulsie mai sustenabile, dar fără a abandona complet motoarele termice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News