O întrerupere tehnică semnificativă afectează grav traficul feroviar în zona Rin-Main și Hesse. Potrivit Deutsche Bahn (DB), problema este cauzată de o defecțiune IT care a determinat oprirea trenurilor la următoarea stație disponibilă.
Deutsche Bahn a anunțat: „O întrerupere IT afectează masiv traficul feroviar în mijlocul Germaniei. Trenurile afectate așteaptă ca problema să fie rezolvată. Lucrăm din greu pentru a elimina această întrerupere.”
Incidentul afectează întregul S-Bahn Rhine-Main și operațiunile DB Regio. Durata estimată a perturbării nu poate fi prevăzută în acest moment. Călătorilor li se recomandă să utilizeze metroul și tramvaiele ca alternative.
Conform unei purtătoare de cuvânt a căii ferate, nu se știe în prezent câți pasageri sunt afectați de această perturbare majoră. Cu toate acestea, pasagerii nu sunt reținuți în trenuri, deoarece acestea nu s-au oprit pe calea deschisă; toți călătorii au putut să coboare în gări, scrie Bild.
Incidentul a fost cauzat de o întrerupere a sistemului radio GSM-R, esențial pentru funcționarea sigură a trenurilor. Fără funcționarea acestui sistem, trenurile nu pot circula. Gara principală din Frankfurt, un important nod feroviar european, este deosebit de afectată, cu aproximativ 1.200 de trenuri locale și de lungă distanță care circulă prin această stație în fiecare zi.
Citește și: Restricții de trafic pe autostrada A81 din Germania: Timp de două săptămâni se vor face lucrări de reînnoire
Acest eveniment amintește de incidentul de acum două luni când o pană a sistemului Microsoft a dus la anularea și întârzierea a mii de zboruri la nivel global.
Problemele, detectate inițial în Statele Unite, s-au răspândit rapid în diverse părți ale lumii. Microsoft Azure, platforma de cloud computing, a confirmat problemele și investighează situația pentru a le rezolva.
Și Aeroportul Henri Coandă din București a fost afectat din cauza penei informatice în sistemul Microsoft. Mai multe zboruri au fost anulate, au informat reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).
"Astăzi, la fel ca toate companiile aeriene, Wizz Air se confruntă cu dificultăţi tehnice extreme cauzate de întreruperea sistemelor IT globale ale unei terţe părţi. Clienţii Wizz Air se pot confrunta cu perturbări în întreaga reţea, serviciile de pe website şi aplicaţiile mobile fiind temporar indisponibile. În timpul întreruperii serviciilor, este oferit check-in-ul gratuit la aeroport. Prin urmare, sfătuim pasagerii să ajungă la aeroport cu cel puţin 3 ore înainte de ora de plecare programată pentru a avea suficient timp pentru check-in, controlul de securitate şi eventuale proceduri de sănătate sau de siguranţă specifice fiecărui aeroport", au transmis reprezentanţii companiei.
---------------------------------------------------------------
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News