În loc de suma obișnuită de 2,70 euro pentru această porțiune de drum, șoferiței i s-a cerut să plătească o taxă exorbitantă de 64,30 euro la ieșirea din Padova Sud. Incidentul, petrecut într-o duminică seara, a lăsat-o pe femeie fără cuvinte, mai ales după o serie de dificultăți întâmpinate de-a lungul drumului.
E.B., o femeie de aproximativ 40 de ani din Padova, a relatat întreaga întâmplare:
„Duminică dimineață am mers la Fratta Polesine și am ales să ies la Rovigo. La momentul plății taxei de 2,70 euro, aparatul mi-a refuzat bancnota de 5 euro de aproximativ patru ori. Abia la ultima încercare, plata a fost acceptată. Problema cea mare a apărut însă la întoarcere”.
Când a revenit pe autostradă, femeia a observat prezența poliției rutiere la intrarea în caseta de taxare, ceea ce a provocat o coadă lungă de mașini. La punctul de intrare, butonul pentru emiterea biletului nu funcționa, deși l-a apăsat de mai multe ori.
Intervenția angajaților
„Am vorbit cu două angajate de la Autostrăzi. Una era în interiorul cabinei, iar cealaltă afară. Aceasta din urmă mi-a adus biletul manual, după ce a intrat în cabină. Deoarece bariera nu se ridica, aceeași angajată a ridicat-o manual”, a explicat E.B.
Problemele nu s-au oprit aici. Când a ajuns la caseta de taxare din Padova Sud, pe ecranul afișajului a apărut inițial suma de 68 de euro. După ce a introdus 2,70 euro, suma s-a modificat la 64,30 euro. Potrivit chitanței, femeia ar mai avea de plătit 61,50 euro taxa de autostradă.
„Am observat că problema afecta și alți șoferi, deoarece se auzeau claxoane frecvente, mai ales la momentul sosirii mele în Padova”, a adăugat femeia.
Când a introdus biletul primit la Rovigo, sistemul a afișat mesajul „Bilet invalid, procesare în curs”. Un operator a intervenit pentru a solicita explicații, iar femeia a povestit întreaga situație. După ce a plătit o sumă suplimentară de 2,80 euro (cu 10 cenți mai mult decât taxa inițială), bariera s-a ridicat în cele din urmă. Cu toate acestea, a primit două chitanțe care indicau că datorează încă 61,50 euro.
Răspunsul oficial de la Administrarea Autostrăzilor
Reprezentanții companiei Autostrade per l’Italia au declarat că problema de la plata inițială ar putea fi cauzată de o defecțiune tehnică a dispozitivelor automate. În ceea ce privește situația de pe drumul de întoarcere, compania a anunțat că efectuează verificări pentru a identifica sursa problemei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News