Octavian Berceanu candidează împotriva Elenei Lasconi, pentru nominalizarea la prezidențiale din partea USR

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Fostul șef al Gărzii Naționale de Mediu, Octavian Berceanu, candidează împotriva favoritei Elena Lasconi pentru desemnarea din partea USR drept candidat la alegerile prezidențiale. 

Berceanu și-a transmis programul în 10 puncte membrilor USR care l-ar putea vota drept candidat la prezidențiale, în dauna Elenei Lasconi. Aceasta din urmă rămâne însă favorită, după ce a câștigat și președinția USR cu un scor zdrobitor. 

"Candidez pentru Presedintia Romaniei prospere, in USR!

Vreau votul useristilor care prefera un candidat deschis unei societati moderne, europene, ancorata in realitate, dincolo de "mandrie", educata si sanatoasa.Am fost desemnat "Eroul anului 2021", in Romania, de catre o publicatie internationala.

Cred ca sunt zeci de mii de oameni care au facut mai multe decat mine, in Romania, in acel an, pentru comunitatile lor. Pe acei oameni ii vreau alaturi. Am reusit sa redau aerul curat bucurestenilor, sa scad infractionalitatea de mediu in doar 6 luni, sa pun reflectoarele pe crima organizata, sa fac echipa cu sute de comisari de mediu, sa le redau demnitatea muncii fara presiuni politice, sa construiesc impreuna cu oameni dedicati, cel mai mare proiect de investitii al Republicii Moldova. Am reusit sa dau stralucire acolo unde cenusa s-a asternut ca un strat gros, peste institutiile statului.

Cer votul useristilor pentru un concurs care este altceva decat o baie de emotii, entuziasm instabil, promisiuni si "patriotism" de fanfara militara. La conducerea Romaniei nu jucam nici fotbal si nici viitorul, il construim.Onoarea de a lucra in Palatul Prezidential al Republicii Moldova este insotita si de faptul ca am ocazia sa inteleg ca exista si posibilitatea de a reda stralucirea cuvenita Presedintiei Romaniei. Constatarile de la care am pornit sunt de bun-simt si nu scoase de sub lupa unui specialist in politica externa sau interna, ori protocol. Forma fara fond este ceea ce, fiecare dintre noi vede, simte, intelege. In normalitate, cu hotarare, dialog si bun-simt imi doresc sa crestem impreuna o institutie prezidentiala sanatoasa, cu paltonul pe umeri, nu pe capota.

1. Dialogul conteaza! Fiecare om conteaza si fiecare parere trebuie spusa si ascultata! Ce am invatat si mi-a oferit sansa sa construiesc proiectele mari este sa ascult ce au oamenii de spus, cu rabdare si intelegere. Pentru ca ascult oamenii si inteleg nevoile lor exprimate clar, gasesc alti oameni care vin cu solutii pentru fiecare provocare in parte. Dialogul permanent e cheia care ma ajuta sa obtin rezultate foarte bune in timpi foarte scurti. Un presedinte, fie de scara de bloc, de partid sau de tara, trebuie sa asculte parerile celorlalti mult mai mult decat vorbeste. Iar cand vorbeste va fi ascultat doar daca a inteles ce-i spun oamenii. Presedintia este intitutia dialogului, atat in plan local, national, cat si regional. Romania trebuie sa fie mai intai locul unde se leaga dialogul intre oamenii simpli si apoi intre marii decidenti politici.Presedintia Romaniai se va transforma intr-un spatiu al tratativelor sociale, interne si internationale!

2. Economia creste daca nu o deranjezi! Fiecare antreprenor are o poveste, hai sa le auzim! Contextul economic national e rupt de decizi politice neintelese de cei care sustin leul romanesc. Poate ca in trecut presedintii au fugit de aspectele economice pentru ca nu le-au inteles. Economia e simpla si frumoasa daca e explicate de experti si aplicata de oameni care au mers mai departe si si-au asumat riscuri pe piata libera. Presedintia va strange experti interni si internationali care au pus pe turatie maxima motoarele altor economii si companii de success. Presedentia si Guvernul sunt institutiile care ofera viziunea economica pe termen lung al Romaniei, prin intermediul specialistilor. Presedintia poate trimite spre reexaminare corpurile legislative care genereaza haos in reglementare, fara fundamentare si fara sa sprijine o strategie de dezvoltare pe termen lung. Presedentia e ultima reduta care sta in calea unei legislatii facute din birou, fara expertiza si experti, doar prin lobby.Presedintia Romaniei inseamna un corp de experti economici care pot anticipa efectele modificarilor legislative si pot indrepta lucrurile.

3. Romania va fi pilonul estic de dezvoltare si stabilitate a Uniunii Europene! Gandeste-te la Romania ca la unul dintre cei sase piloni de dezvoltare ai Uniunii Europene, alaturi de Germania, Franta, Spania, Italia si Polonia. Crestem impreuna cu Europa si oferim perspectiva sigurantei economice si a securitatii cetatenilor. Avem cateva obiective principale, cresterea competitivitatii economice prin inovare si retehnologizare, capacitate umana mult mai bine instruita, folosirea mai eficienta a resurselor materiale si mentinerea unei concurente corecte. Investitiile straine au doua variante, sa le concureze pe cele autohtone sau sa creasca impreuna cu ele. Investitiile romanesti trebuie ajutate sa-si gaseasca parteneri externi care sa le faca sa depaseasca granitele Romaniei si cele ale Europei. E un drum cu sens unic pentru orice presedinte care vrea sa reprezinte o tara bogata. Bogatia economica vine atunci cand Presedintia si Guvernul fac orice posibil ca sa sustina producatorii romani sa-si gaseasca parteneri potenti tehnologic si financiar, pe pietele mondiale suprasaturate.Presedintia Romaniei va fi un vector de imagine pentru producatorii locali in fata investitorilor straini.

4. Romania digitalizata si tehnologizata va fi viitorul!Intr-o lume care se bazeaza pe informatie, doar comunitatile si natiunile cu acces deplin la informatie vor prospera. Digitalizarea Romaniei este o obligatie a Presedintiei si a Guvernului.

Atat timp cat exista peste 100 000 de specialist consacrati in tehnologia informatiei, in Romania, inseamna ca exista si sansa ca acestia sa intalneasca institutiile intr-un cadru comun oferit de catre Presedintia Romaniei. Am atras societatea civila in digitalizarea Garzii Nationale de Mediu, demers care a fost impiedicat chiar de catre decidentii politici. Cum o institutie prezidentiala puternica, esecul digitalizarii trebuie sa devina istorie. Digitalizarea va conecta oamenii si instutitiile, institutiile intre ele, institutiile si companiile cu pietele si institutiile internationale. Digitalizarea inseamna fraude mai putine, oameni care vor avea acces la servicii mai bune, transparenta decizionala si birocratie redusa.Presedintia Romaniei construieste o tara moderna, digitalizata, nu furata!

5. Legea mai presus de toate!Cadrul legislativ European, transpus doar partial in legislatia romaneasca, a lasat vulnerabilitati pentru interpretarea preferentiala, dupa interes, a legilor. O revizuire a Constitutiei, pentru o Romanie a anilor 2050 si nu a secolului trecut, este mai mult decat necesara. Legea electorala din Romania isi gaseste inca correspondent doar in spatial sovietic, cu cele peste 200 000 de semnaturi necesare pentru a exercita un drept garantat de constituite, dreptul de a fi ales, de a reprezenta si de a fi reprezentat. In acelasi context introducerea celor doua tururi de scrutin electoral si a votului uninominal reprezinta o necessitate pentru evitarea lipsei de reprezentativitate a cetatenilor in Parlamentul Romaniei.

Dotarea tehnica a judecatoriilor si parchetelor cu spatii si structuri digitalizate si instruirea corpului de judecatori si procurori pentru provocarile date de noile forme de criminalitate, cibernetica, de mediu, financiara si pe platformele de socializare, chiar specifice conflictelor hibride, vor reprezenta subiecte pe care un presedinte activ le va pune in dezbatere publica si institutionala si poate genera un context favorabil de solutionare. Digitalizarea institutiilor care sprijina legea din cadrul diferitelor institutii va fi actul promotor pentru scaderea timpilor decizionali in solutionarile justitiei, interventia eficienta a institutiilor in favoarea cetateanului si scaderea ratei infractionalitatii.Presedintia Romaniei va genera cadrul pentru reforma Constitutiei si a legilor electorale!

Comunitățile defavorizate, la 15 kilometri de București

 

6. Suntem cu totii cetateni europeni! Romania inca sufera de curente care, mai repede exclud anumite categorii sociale, confesionale, de gen, de abilitati sau etnice decat le includ. Lipsa dialogului naste comportamente rusinoase nu numai la nivel individual, dar si la nivel de comunitate. Autoritatile inca mai mentin deliberat starea de saracie lucie in anumite zone, prin lipsa investitiilor in infrastructura, astfel incat membri comunitatilor afectate sa depinda de banii “daruiti” de stat.

Aceste comunitati se afla si la 15 km de Bucuresti, dar si la 450 km de Presedintia Romaniei si Guvern. Investiiile inegale, distribuirea preferentiala a fondurlor de dezvoltare, lipsa implicarii Guvernului si a autoritatilor locale in sprijinirea comunitatilor a facut ca demografia Romanie sa fie studiu de caz. Presedintia va propune colectarea rapida si digitala de date care sa identifice nevoile comunitatilor, de la infrastructura la preventie medicala, educatie, siguranta si spatiu locative de calitate. Aceste date vor putea fi folosite ca surse deschise publicului pentru a se putea face simulari privind dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor si interventia institutiilor, de catre toate partile interesate.Nivelul mediu de trai din Romania poate fi nivelul mediu de trai al UE, in 20 de ani.

7. Romania ramane verde!Modelul de implicare al Presedintiei Moldovei, prin promovarea celui mai amplu process de modernizare sectoriala in sectorul mediu este un exemplu clar de bune practici. Spre deosebire de Programul “O padure cat o tara”, proiectul moldovenesc de impadurire a peste 140 000 de hectare de terenuri degradate prin Programul National de Extindere si Reabilitatare a Padurilor din Moldova chiar functioneaza. Prin simplul fapt ca am contribuit substantial la conceperea proiectului care sustine programul, pot transfera institutional, prin puterea institutiei prezidentiale si vointa politica, ca Romania sa intre intr-un proces de adaptare rapida la provocarile date de secete si efectele schimbarilor climatice.Presedintia Romaniei e masa negocierilor unde interesul legitim al comunitatilor, al celor care sprijina natura si cel al celor care genereaza spatial economic. Impreuna pot garanta parteneriate care sa conserve si nu doar sa valorifice diversitatea si bogatia naturala.Presedintia Romaniei devine cel mai mare ambasador al peisajului romanesc!

8. Bunastarea nu vine din bani, ci din educatia cu care ii obtinem si ii investim!Educatia va avea in centru copilul, beneficiarul, nu instrumentele si profesorul!Educatia care pozitioneaza in centru beneficiarul, indiferent de varsta si context social, este eductia care ofera rezultate. Educatia din Romania trebuie sa ofere solutii beneficiarilor pentru urmatorii 40-50 de ani. Azi, sistemul educational ofera solutii pentru ultimii 40-50 de ani, fiind total desprins de pariul castigator cu viitorul. Presedintia Romaniei va sustine modelul educational bazat pe individ si necesitatile lui, pe asteptarile lui de la viitor. Promovarea dogmei in sistemul educational, al lipsei de argumentatie, a lipsei de dialog intre beneficieri si profesori, a unui stil toal depasit moral si tehnic, este o provocare pentru schimbare si implicare din partea Presedintiei Romaniei. 6% din PIB pentru educatie este autostrada catre bunastarea generala.Presedintia Romaniei va promova sistemul educational in care profesorul ofera solutii fiecarui copil in parte!

9. Zambetul ne spune despre sanatatea unui om sau a unei natiuni.Preventia aparitiei bolilor si a traumelor majore este demersul pe care sistemul medical din Romania nu a reusit sa-l inteleaga. Presedintia Romaniei va pune presiune pe Guvern ca o parte a dezvoltarii strategice a Romanie sa vizeze dezvoltarea uneltelor si sistemelor de preventie. Medicina preventiva scade presiunea pe buget, reconfigureaza cheltuielile cetateanului atunci cand veniturile pe termen lung scad si ofera perspectiva stoparii declinului demografic.Presedintia Romaniei pune medicina preventiva in prima linie!

10. Securitatea Romaniei depinde si de vocea Romaniei in plan extern.Romania este intr-o zona a lumii in care conflictele armate apar la fiecare 20 de ani, timp suficient pentru a consolida aliante si o armata care sa impuna respect si sa descurajeje potentiali adversari. Timp de 70 de ani Armata Romana si Serviciile de Securitate au avut carente majore de dotare, de strategie, de intelegere globala a evenimentelor, carente morale si de capacitate umana, lipsa de acces la finantare si dezvoltare a industriei. Serviciile secrete ale Romaniei trebuie sa serveasca cetateanul roman, indiferent unde se afla acesta. Serviciile trebuie sa fie un garant al drepturile lui constitutionale si nu sa existe in proximitatea catateanului ca un paianje care construieste o panza gata sa-i limiteze sau anihileze drepturile de asociere, de opinie, de Presedintia Romaniei va pune presiune pentru intarirea capacitatilor tehnice si revizuirea capacitatilor umane implicate in securitatea statala," transmite Octavian Berceanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel