Românul George C., în vârstă de 37 de ani, a declarat în fața instanței că accidentul mortal de acum trei ani de pe N240 s-ar fi produs chiar și fără el ca șofer: "A fost voia lui Dumnezeu". În urma incidentului de acum trei ani au murit două persoane și au fost rănite opt, printre care și el. George C. este suspectat că a provocat accidentul și procurorii cer opt luni de închisoare.
Doi pasageri ai microbuzului au murit pe loc în urma impactului din data de 26 mai 2020. Este vorba despre un bărbat de 44 de ani și o femeie de 25 de ani, ambii din România.
Se pare că șoferul român al microbuzului nu s-a asigurat când a pătruns în intersecție și a intrat în coliziune cu o altă mașină. Ambele vehicule au fost proiectate în afara carosabilului.
Doi români morți și opt răniți într-un accident de microbuz, în Olanda
Fără avocat, dar cu un interpret în limba română, George C., 37 de ani, a ascultat oarecum spășit, în această dimineață, ce au avut de spus judecătorii și procurorul despre el. Spune că își asumă responsabilitatea pentru accident. "Cu gândul că acest lucru s-ar fi întâmplat oricum. Indiferent dacă am fost sau nu șoferul".
Judecătorul vrea să fie sigur că a înțeles corect declarația lui George. El adaugă: "Cred că acesta a fost planul lui Dumnezeu. Asta nu înseamnă că nu-mi asum responsabilitatea, dar dacă trebuia să fie așa, s-ar fi întâmplat oricum".
Revenind la ziua fatidică, în dimineața devreme a zilei de marți, 26 mai 2020, a luat opt lucrători migranți români într-o dubă a companiei pentru a-i duce la muncă. Era încă întuneric, dar, în rest, vizibilitatea era bună. Declarațiile lui George și ale poliției variază, dar procurorul concluzionează că românul trebuie să fi condus între 70 și 93 de kilometri pe oră pe un drum pe care ai voie cu 60 de kilometri pe oră. În acest fel, se presupune că nu a frânat la apropierea intersecției și a intrat pe drumul prioritar N240 fără să se uite cu atenție. O mașină s-a apropiat din stânga și nu a putut să-l evite.
Șoferul se disculpă: "A fost voia lui Dumnezeu"
Copilotul lui George ținea în mână telefonul, pentru navigație. Ofițerul nu exclude faptul că acesta a fost distras de faptul că se uita la navigație. De altfel, a reieșit că George nu băuse. El era singurul din dubă care purta centura de siguranță; toți ceilalți ocupanți nu o purtau.
Un bărbat, de 44 de ani, și unul, de 25 de ani, au murit în accident. Unul dintre ei a fost proiectat din furgonetă și a aterizat pe o pajiște adiacentă. Celălalt a fost găsit sub furgonetă când a fost recuperată. În plus, opt persoane au fost rănite, inclusiv George însuși și șoferul celeilalte mașini. Dintre celelalte șapte persoane, cinci au fost grav rănite. Una dintre victime, deși rănită ușor, a trebuit să-și vadă tatăl murind.
George C. a făcut declarații diferite cu privire la viteza cu care conducea în momentul producerii accidentului. El susține că nu conducea extrem de repede și că încetinea. Pasagerii din furgonetă indică faptul că acesta conducea într-adevăr cu viteză, ei estimând între 80 și 100 de kilometri pe oră. "Furgoneta vibra peste tot", spun ei. Potrivit lui George, acest lucru se datorează "faptului că este o furgonetă veche". De asemenea, aceștia spun că nu s-a uitat în stânga și, prin urmare, nu a văzut mașina. Un biciclist care venea din sens opus afirmă că furgoneta venea tare în intersecție și că nu a frânat.
După accident, George nu a mai avut niciun contact cu victimele. Tot în ambulanță, el a indicat că a fost amenințat de ocupanții răniți ai furgonetei. "M-ar fi omorât", a spus el. Temându-se de răzbunare, nu a mai îndrăznit să-i contacteze niciodată.
Victimele cer peste un milion de euro daune șoferului român
Românul a stat în fața instanței fără avocat. Potrivit acestuia, acest lucru s-a datorat faptului că nu avea dreptul la un avocat subvenționat și că nu-și putea permite el însuși un avocat. Cu toate acestea, el a dorit ca procesul să continue, deci fără avocat.
O serie de victime și rude au depus cereri de despăgubiri ridicate, în valoare totală de peste 1 milion de euro. Acestea ar fi îndreptățite să primească această sumă, potrivit procurorului, deși în Țările de Jos se folosesc sume mai mici. În plus, au fost depuse cereri de despăgubire și la o companie de asigurări din România, care de asemenea a plătit deja aproximativ 400.000 de euro. Din cauza legilor privind protecția vieții private, procurorul general nu poate afla cui a fost plătită suma. Prin urmare, ea îl sfătuiește pe judecător să declare cererile de despăgubire inadmisibile, astfel încât să nu fie nevoit să plătească.
Procurorul consideră că a existat un "comportament foarte neglijent și neatent la volan" și cere împotriva lui George C. o pedeapsă necondiționată de opt luni de închisoare și doi ani de interzicere a dreptului de a conduce. Asta minus cele șase luni pe care le-a pierdut deja în 2020, când și-a pierdut permisul de conducere.
Instanța va da verdictul la 1 august.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News