Publicitate
Procurorul Mirjam Blom a experimentat deja mai multe cazuri grave în care mulți migranți au fost găsiți în containere de pe nave sau în camioane. Cum ar fi cel cu cei 25 de migranți care au scăpat de moarte într-un container frigorific al unui alt șofer român, care se afla deja în afara portului Vlaardingen la jumătatea lunii noiembrie 2019. Dar niciodată până acum Blom nu a intentat un proces cu atât de mulți migranți. Șoferul român Cristian C., în vârstă de 42 de ani, este suspect. La 11 mai 2019, angajații companiei de feriboturi DFDS din Vlaardingen au găsit nu mai puțin de 34 de persoane, inclusiv doi copii de 7 și 9 ani, în remorca lui.
Ofițerul nu crede povestea pe care Cristian a spus-o Poliției după arestarea sa. Șoferul român a spus, ieri, în instanța de judecată din Dordrecht că ar fi preluat camionul parcat la Aachen ca înlocuitor de la un alt șofer. Potrivit acestuia, cheia era pregătită pe baterie, după care a condus imediat la Vulcaanhaven din Vlaardingen. Cristian susține că nu știa nimic despre migranții din remorcă.
Interceptări telefonice
Cu toate acestea, sâmbătă după-amiază, 11 mai 2019, angajații DFDS văd un șofer foarte nervos la controlul de securitate. Comportamentul lui Cristian este motivul pentru care se uită în remorcă, care se dovedește a avea sigiliul rupt. Migranții provin din Siria, Iran, Yemen, Palestina și Afganistan. Cu o seară înainte de descoperirea de la Vlaardingen, aceștia se aflau în Belgia și Dunkerque în nordul Franței, țara din care își desfășoară activitatea compania românească de camioane a lui Cristian. Refugiații spun că după miezul nopții au fost duși într-un camion cu diferite mașini. Au plătit mii de euro pentru călătoria eșuată.
După cum se dovedește, camionul lui Cristian a fost văzut pe 10 și 11 mai de camerele de-a lungul autostrăzilor din Belgia, și nu în Germania. Cartela de șofer a lui Cristian se afla în camion din 10 mai de la ora 19.00. De asemenea, poliția franceză a investigat cazul și a ascultat convorbirile telefonice dintre alți angajați ai companiei șoferului român. Poliția franceză i-a auzit spunând că șoferul român este implicat în trafic de persoane. De exemplu, el ar fi transportat pe cineva de la Calais la Dover cu câteva luni mai devreme. Într-o conversație între un angajat și fratele lui Cristian s-a spus că șoferul român „știa ce face”. Potrivit procurorului Blom, există suficiente dovezi pentru o pedeapsă cu închisoarea de șapte ani.
Avocatul șoferului român de TIR cere achitarea: „Nu sunt dovezi”
Potrivit avocatului lui Cristian, Serge Weening, „nicăieri în dosar nu reiese că clientul său știa că migranții se aflau în camionul lui”. Potrivit lui Weening, s-ar putea ca „sigiliul să fi fost rupt când Cristian dormea în camion”. Iar conversațiile primite de poliția franceză „nu sunt dovezi”, potrivit avocatului, pentru că „sunt povești la mâna a doua”. Weening a cerut achitarea.
După arestarea sa, Cristian se afla în arest preventiv de aproape un an. Acesta a fost eliberat pe 17 aprilie 2020, cu condiția să fie prezent la ședința de fond a dosarului său penal. Pentru că nu a venit ieri la Dordrecht din România din lipsă de bani, Cristian trebuie să se întoarcă imediat la închisoare în așteptarea verdictului final.
„Cu un autocar ar fi putut să vină în Olanda cu bani puțini”, a conchis procurorul. Verdictul va fi pronunțat pe 30 iunie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News