Iván Andaur era un comandant experimentat, cu peste 25 de ani de experiență. „A fost o experiență îngrozitoare”, a spus unul dintre cei 271 de pasageri de la bordul zborului Latam Airlines de la Miami la Santiago de Chile, forțat să facă o aterizare de urgență în Panama.
Zborul LA505 a decolat, luni seara,14 august, cu 271 de pasageri la bord. Căpitanul s-a simțit rău după aproximativ trei ore de zbor și s-a prăbușit în baia avionului. Medicii de la sol nu au reușit să-l salveze bărbat, transmite site-ul „Simple Flying”.
„În timpul zborului au fost efectuate toate protocoalele de siguranță necesare pentru a proteja viața pilotului în cauză”, a comunicat compania, „după aterizare și după ce a primit asistență la sol, din păcate, pilotul a murit”.
Cauzele morții nu au fost dezvăluite conform rapoartelor de la La Nacion, dar este posibil să fi avut insuficiență cardiacă, scrie fanpage.it.
„Am aterizat în Panama la miezul nopții. Suntem 300 cu familii și copii, se pare că pilotul este mort!”
„Suntem profund întristați de ceea ce s-a întâmplat și oferim sincere condoleanțe familiei colaboratorului nostru. Suntem profund recunoscători pentru cariera sa de 25 de ani și pentru contribuția sa prețioasă. Iván Andaur s-a distins mereu prin dăruire, profesionalism și angajament”, se arată în nota companiei.
Cei 271 de pasageri au trecut de momente cumplite. Au simțit că situația este gravă când echipa a căutat un medic la bord și când avionul și-a început coborârea spre Panama după mai puțin de trei ore de zbor, cu mult mai puțin de cele prevăzute pentru călătoria spre Santiago.
„Am aterizat în Panama la miezul nopții, nu există personal din Latam și nu oferă informații, suntem 300 cu familii și copii, se pare că pilotul este mort!”, a scris un pasager pe o rețea de socializare.
„A fost o experiență oribilă”, a comentat un alt pasager.
O altă femeie, Estefany Segura, ar fi vorbit cu o asistentă care, împreună cu alți doi colegi și doi medici care se aflau în zbor, i-au acordat primul ajutor pilotului: „Nu aveam aparatele necesare pentru a efectua o reanimare. Compania trebuie să îmbunătățească protocolul în cazul unor urgențe ca acestea, unde vieți pot fi salvate, dar sunt necesare mijloace”, a spus asistenta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News