Statelor UE li se permite să limiteze timpul de parcare petrecut în zonele de odihnă de pe autostrăzi. Condiția prealabilă este totuși să existe suficiente locuri de parcare alternative disponibile de la furnizorii privați pentru camioane, după cum a decis, joi, 21 decembrie, la Luxemburg Curtea Europeană de Justiție (CEJ).
Procedând astfel, Curtea Europeană de Justiție a respins acțiunea introdusă de Comisia UE împotriva Danemarcei.
În 2018, Danemarca a limitat timpul maxim de parcare în zonele de odihnă publice de pe autostrăzi la 25 de ore. Comisia UE a considerat aceasta ca o restricție inadmisibilă a liberei circulații a mărfurilor și a inițiat proceduri de încălcare a dreptului comunitar împotriva Danemarcei.
Locuri de parcare private ca opțiune alternativă
Curtea Europeană de Justiție a confirmat acum că timpul limită de parcare interferează cu libera circulație a mărfurilor. De asemenea, s-ar putea ca toate companiile străine de transport să fie mai afectate, deoarece nu au un sediu permanent în Danemarca, unde să se întoarcă camioanele, scrie t-online.de.
CEJ a susținut că șoferii de camioane străine pot conduce și către locurile de parcare private pentru perioadele de odihnă mai lungi impuse de lege. Comisia UE nu a dovedit că acestea nu sunt disponibile în număr suficient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News