Șoferul autobuzului mortal care s-a ciocnit cu o barieră orizontală în București s-a întors la Volos, în Grecia. Autoritățile române au constituit un dosar împotriva lui. Potrivit avocatului său, el este cercetat pentru suspiciune de omor prin imprudență și vătămare corporală pentru 25 de persoane. Șoferul, care se află într-o stare psihică proastă, este devastat.
Pasageră: "Ne vom organiza pentru a acționa în justiție"
Maria Thersiti, care a fost pasageră în autobuzul fatal, a declarat pentru canalul de televiziune MEGA: "Făceam opriri la fiecare 2,5 ore sau cam așa ceva, în funcție de unde găseam următoarea parcare, iar pauza era la 20 de minute. După standardele drumului, șoferul mergea încet, am înțeles cu toții acest lucru".
Întrebată dacă va acţiona în justiţie, Maria Thersiti a spus: „Mi-aş fi dorit să fim cu toții răniți și persoana care a decedat să fie în viață. Din păcate, pentru că există un mort și pentru că în România au mai avut loc și alte accidente în același loc, încet-încet ne vom organiza să ne deplasăm în justiție împotriva ambelor oficii de turism, Volos si Larissa, dar și împotriva autorităților române”.
Invitat la emisiunea Live News cu Nikos Evaggelatos, inginerul mecanic-aeronautic și investigatorul de accidente Kostas Lakafosis a oferit o imagine completă și mai calmă asupra cauzelor accidentului. „Există două moduri de a investiga accidentul, cea formală și cea esențială. Formalul se limitează la răspunderea juridică, cea esențială caută însă cauzele reale. În acest moment, există un design slab care pare să fie cauza greșelilor șoferilor și a producerii accidentelor. Până la urmă, de când tunelul s-a redeschis în septembrie și până astăzi, același tip de accident a avut loc de șapte ori cu diferite vehicule comerciale care încercau să treacă pe sub arcul de siguranță“, a explicat expertul elen.
Expert: „Un drum prost asfaltat s-a transformat într-o capcană mortală“
„Când ceva s-a întâmplat de 7 ori, toți cei 7 șoferi nu pot fi proști, beți sau obosiți, altcineva este de vină", potrivit estimărilor expertului. Se pare că un parametru foarte important este legat de semnalizarea de avertizare, deoarece ulterior se constată că nu există suficiente semne de avertizare pe drumul care duce la locul respectiv.
În esență, expertul consideră că greșeala șoferului (la fel ca și a celorlalți șase șoferi profesioniști care au pățit același lucru în ultimele patru luni) a fost cauzată de proasta proiectare a semnalizării de avertizare, incompletă și nedeslușită pentru un șofer aflat la prima experiență în București și care nu cunoaște zona și drumul.
„În plus, este în mod clar periculos designul special al arcului de siguranță, cu construcția sa din fier greu, care nu lasă loc în caz de coliziune. Există o modalitate mai sigură de a construi un arc de siguranță pentru înălțimea maximă a vehiculelor, astfel încât să nu se producă un accident grav de fiecare dată când un șofer face o greșeală și trece pe dedesubt cu un vehicul cu o înălțime mai mare.
Este însă surprinzător faptul că, chiar și după al șaptelea accident de acest fel, autoritățile române au continuat să ridice arcul în același loc și nu au făcut nicio mișcare substanțială pentru a îmbunătăți situația“, conchide expertul grec, citat de pentapostagma.gr.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News