Cele patru organizaţii au protestat faţă de reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piaţa RCA şi carantinarea şoferilor profesionişti.
"Delegaţia formată din reprezentanţii asociaţiilor a obţinut publicarea propunerii legislative pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative la Camera Deputaţilor şi promisiunea Guvernului că în termen de 6 săptămâni acesta ar urma să fie aprobat de Parlament. În ciuda dificultăţilor majore cu care se confruntă transportatorii rutieri români, legate de impactul pandemiei Covid-19 precum şi de prevederile discriminatorii ale legislaţiei europene din cadrul Pachetului Mobilitate 1, în loc să fie sprijinită la nivel naţional, industria de transport rutier din România este ameninţată cu falimentul prin acţiunile ANAF care au vizat impozitarea retroactivă pe ultimii 5 ani a diurnei plătite de transportatorii români şoferilor profesionişti de transport internaţional care nu au activitate pe România, deşi această situaţie este o consecinţă a volumului redus de exporturi al României în ultimii 30 de ani. UNTRR, FORT, ATM Bucovina, APULUM s-au angajat să urmărească evoluţia legislativă a proiectului de lege, urmând ca de luni să meargă în Parlament", se precizează în comunicatul citat.
De asemenea, aceştia anunţă că va fi înregistrată o nouă cerere pentru un protest naţional în Piaţa Victoriei din Bucureşti în data de 17 noiembrie 2021.
Potrivit comunicatului, deşi în cadrul întâlnirii de la Guvern asociaţiile patronale au primit promisiunea că şoferii profesionişti vor fi exceptaţi de la măsura carantinei, la finalul şedinţei Executivului, premierul Florin Cîţu a declarat că decizia de carantinare a şoferilor profesionişti nu depinde de Guvern, ci de specialişti, urmând ca joi să aibă loc o întâlnire cu şeful Departamentului pentru
Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.
"Solicităm excluderea şoferilor profesionişti de la măsurile de carantină pentru a evita ca în perioada următoare să apară întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare", subliniază documentul.
România este a 8-a piaţă de transport rutier din Uniunea Europeană şi se poziţionează pe locul 3 în UE la operaţiunile de transport rutier internaţional de tip cross-trade (10,5%) şi cabotaj (8.2%), după Polonia şi Lituania, deşi ţara este a 15-a economie ca mărime din UE. Transportul rutier şi activităţile conexe generează circa 5% din PIB al României şi angajează peste 350.000 de persoane, precizează organizaţiile de transportatori, citează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News