Pătrășcanu a remarcat o schimbare semnificativă în mentalitatea angajaților, în special a șoferilor care lucrează în compania sa. „S-au schimbat niște lucruri. Văd că șoferii mei din companie nu mai sunt șoferii din anii 2000, care furau motorină la greu. Și-au schimbat mentalitatea, nu mai fac lucrurile astea. S-au mai întâmplat, dar nu la nivelul acela. Ușor, ușor evoluăm, dar a fost greu, al naibii de greu. Insuportabil de greu,” spune acesta.
El subliniază că, deși schimbarea a venit lent, este una benefică pentru mediul de afaceri. „Cu o clasă politică pe care ne-am dori-o altfel... sigur că da,” adaugă el, sugerând că mediul legislativ și politic nu a susținut întotdeauna progresul pe care antreprenorii l-au dorit.
Antreprenorii români: de la bișnițari la profesioniști
Un alt aspect pe care Pătrășcanu îl aduce în discuție este imaginea antreprenorului român. Dacă în anii ’90 aceștia erau adesea percepuți ca fiind bișnițari, această etichetă s-a mai schimbat în ultimii ani, deși prejudecățile nu au dispărut complet.
„Am făcut tot ce era necesar ca să arătăm lumii ce înseamnă antreprenor? Suntem în continuare catalogați drept hoți, că furăm. Lucrurile s-au mai schimbat în ultima perioadă, nu mai suntem numiți bișnițarii anilor ’90, dar pe de altă parte, unele lucruri au revenit în forță,” explică omul de afaceri.
El consideră că mediul antreprenorial din România ar trebui să colaboreze mai strâns cu sistemul educațional, pentru a forma viitori angajați mai bine pregătiți. „Noi, antreprenorii, lucrăm cu materia finita a dăscălilor. Ei sunt formați de acești profesori, noi preluăm oamenii și trebuie să lucrăm cu ei. Eu cred într-un efort conjugat atât din partea profesorilor, cât și a noastră,” punctează Pătrășcanu.
Curieratul, o industrie vitală pentru economia românească
Felix Pătrășcanu consideră că succesul industriei de curierat, în general, se datorează faptului că românii au înțeles importanța acestui serviciu. „E-commerce-ul e un motor de creștere. Eu cer oamenilor mei să slujim cât mai bine interesele clientului respectiv, pentru că totodată slujim și interesul nostru, că despre asta este vorba,” explică el.
Această dezvoltare vine pe fondul creșterii accelerate a comerțului online, care a devenit un sector esențial al economiei. În contextul actual, firmele de curierat trebuie să fie tot mai eficiente, mai rapide și mai bine organizate pentru a putea face față cererii în creștere.
„România are foarte multe oportunități, dar știți din ce cauză? Pentru că România are foarte multe lipsuri. Este o țară perfectă pentru antreprenori. Ce fac oamenii de afaceri? Văd o problemă, o rezolvă și câștigă bani din asta. Acesta trebuie să fie resortul care ne împinge mai departe,” conchide acesta.
Industria curieratului, dominată de români atât în țară, cât și în străinătate
România este unul dintre principalii furnizori de forță de muncă în industria de curierat din Europa. Mii de români lucrează în acest sector, atât în țară, cât și în străinătate, unde salariile sunt mai atractive.
Totodată, românii ocupă un loc fruntaș în industria transporturilor, unde foarte mulți au ales să lucreze ca șoferi de TIR în Europa de Vest. Fie că sunt angajați în curierat rapid, fie că fac transport internațional de marfă, românii sunt recunoscuți pentru seriozitatea și anduranța lor, fiind printre cei mai căutați profesioniști în aceste domenii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News