Patronul unui local din Italia refuză vehement plățile cu cardul: "Să vină garda financiară la mine, să le explic"

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Sursă: ansa.it
Sursă: ansa.it

Proprietarul unei patiserii din Italia refuză cu vehemență să accepte plăți cu cardul. Acesta le transmite nemulțumiților că pot chema Garda Financiară. 

Începând cu luna iunie a anului 2023, oricine desfășoară o activitate comercială este obligat să accepte plata cu cardul bancar, indiferent de sumă. În Sacile - Italia, se pare că, în cel puțin două situații, această lege nu este respectată. Este vorba despre un magazin de articole electrice și o cafenea-patiserie.

În primul caz, la momentul plății sumei de 3,50 euro pentru o priză multiplă, proprietarul a refuzat plata cu cardul, invocând faptul că aparatul POS este defect. La observația că acesta nu funcționează de fiecare dată când este necesar, omul s-a înfuriat și s-a plâns: „Primul client al zilei – este ora 11 dimineața – Toate mi se întâmplă mie.” La cererea unor explicații despre motivul pentru care nu are aparatul POS, răspunsul său repetat, devenit aproape un refren, a fost „Nu îmi pasă," arată un reportaj al publicației Corriere.

Cazul patiseriei

La doar câțiva pași de piață, scena se repetă, dar, din fericire, cu mai multă eleganță. Berardi este o patiserie frumoasă, unde, în mijlocul dimineții, multe doamne discută între ele și beau cafea. Lângă casa de marcat, un mic totem elegant din hârtie și plastic avertizează că în local nu se acceptă plăți electronice.

După consumarea produselor, nici unul dintre angajați nu acceptă plata cu cardul.

Clientul solicită să vorbească cu proprietarul, întrucât din spatele tejghelei nu primește decât un răspuns scurt: „Nu se acceptă plata cu cardul, aceasta este politica localului.”

Dar ce se întâmplă dacă cineva nu are bani cash? „Poate reveni mai târziu,” asigură una dintre foarte amabilele vânzătoare. 

Puțin mai târziu, proprietarul localului, Nicola Berardi, un om care pare a vorbi fără rețineri, nu refuză discuția și explică la telefon motivele sale.

„Nu am aparat de plată cu cardul deoarece se creează o contabilitate dublă.

Nu folosiți POS-ul – aceasta este versiunea oficială?

- Da, este, dar nu trebuie să mă sunați pe mine, trebuie să sunați Garda Financiară și să o trimiteți la mine, ca să vină și să le explic 

Explicația


Hotărât, abilul patiser repetă: „Nu accept plăți cu cardul. Dacă vreți o cafea, veniți și v-o ofer eu.”

O poziție fermă pro-numerar într-o lume în care chiar și vânzătorul ambulant (standul din piață) trebuie să accepte plăți electronice.

Dacă un client plătește cu cardul 1,30 euro pentru o cafea, comisionul aferent poate fi deranjant, însă, desigur, o patiserie vinde și articole mult mai scumpe și, prin lege, nu poate stabili o limită sub care să refuze plata cu cardul.

Cât despre sancțiunea prevăzută, este bine de știut că aceasta intervine doar dacă un client solicită plata electronică și aceasta este refuzată. În acest caz, comerciantul trebuie să plătească 30 de euro plus 4% din suma refuzată.

În cazul unei cafele și brioșei (2,90 euro), aceasta înseamnă 11 cenți în plus.

Uimit să descopere că există activități comerciale fără POS, consilierul pentru comerț Francesco Morabito comentează:

„Personal, nu mi s-a întâmplat niciodată să mi se refuze plata cu cardul. Cred că este și o chestiune de ospitalitate pentru Sacile, care este un oraș cu ambiții turistice și dată fiind răspândirea acestei modalități de plată. Comerciantul riscă să piardă bani". 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel