Patru țări îndeamnă UE să stabilească o dată limită pentru noile camioane cu emisii de CO2

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Patru țări îndeamnă UE să stabilească o dată limită pentru noile camioane cu emisii de CO2
Patru țări îndeamnă UE să stabilească o dată limită pentru noile camioane cu emisii de CO2

Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg au solicitat Uniunii Europene să stabilească o dată până la care noile camioane și autobuze vândute în Europa trebuie să aibă emisii zero de dioxid de carbon.

Comisia Europeană urmează să propună luna viitoare standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele de marfă, pentru a respecta obiectivele blocului comunitar în materie de schimbări climatice.

Comisia a stabilit deja obiective mai ambițioase pentru autoturisme, inclusiv un termen limită în 2035 pentru ca toate mașinile noi vândute în Europa să aibă emisii zero de CO2.

 

Propunerea UE ar trebui să stabilească un obiectiv de emisii zero de 100% pentru vehiculele grele

 

Propunerea UE de luna viitoare ar trebui să stabilească un obiectiv de emisii zero de 100% pentru vehiculele grele, au declarat cele patru țări. Acestea nu au precizat o dată limită, dar au spus că trebuie să respecte obiectivul UE de a avea zero emisii nete de gaze cu efect de seră în întreaga economie până în 2050.

"Viitoarea revizuire a standardelor privind emisiile de CO2 pentru HDV (vehicule grele) oferă o ocazie unică de a trimite un semnal puternic pieței și de a stimula o tranziție în timp util", au declarat țările într-un document comun publicat vineri.

Cele patru națiuni au solicitat, de asemenea, un obiectiv mai puternic privind emisiile pentru 2030 pentru camioane și autobuze, adăugând că limitele de CO2 ar trebui extinse pentru a acoperi mai multe vehicule de transport rutier de marfă, deoarece aproximativ 35% din emisiile acestui sector nu se regăsesc în standardele de CO2 existente în UE.

 

Transporturile reprezintă aproape un sfert din emisiile UE

 

Transporturile reprezintă aproape un sfert din emisiile UE și au contrazis tendința generală de scădere a emisiilor de CO2 în ultimele trei decenii, amenințând obiectivul UE de a reduce emisiile nete ale blocului cu 55% față de nivelurile din 1990 până în 2030.

Cererea tot mai mare de transport de marfă a crescut emisiile de CO2 provenite de la vehiculele grele în fiecare an începând din 2014, până când pandemia COVID-19 a adus o reducere temporară în 2020, potrivit agenției de mediu a UE.

Propunerea de luna viitoare va înlocui cerința actuală a blocului ca producătorii să se asigure că noile lor flote de camioane vor emite cu 30% mai puțin CO2 în 2030 decât în 2019-2020 - un obiectiv menit să împingă sectorul către motoare electrice sau pe bază de hidrogen în locul combustibililor fosili.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

28 noi 2024, 14:12 in Știri
Ce salariu are Călin Georgescu
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel