Dacă cineva ți-ar cere să desenezi din memorie logo-ul Pepsi, ce ai desena? Un cerc, probabil, cu dungi roșii, albe și albastre, care sunt emblematice pentru marcă. Cuvântul "Pepsi", probabil, în acel glob.
Când PepsiCo îi conduce pe oameni prin acest exercițiu, așa cum face uneori, asta este ceea ce fac majoritatea: Ei pun cuvântul "Pepsi" în cerc. Dar nu așa arată de fapt logo-ul actual. Numele mărcii este în lateral, lângă globul iconic. Așadar, Pepsi face o schimbare.
"Nu puteam ignora acest tip de perspectivă", a declarat Mauro Porcini, directorul de design al PepsiCo, pentru CNN. "În loc să o respingem, am decis să o îmbrățișăm".
Pepsi a dezvăluit noul logo
Pepsi a dezvăluit marți un nou logo și un nou branding care vor fi lansate în America de Nord în următoarele câteva luni și la nivel global anul viitor.
Acesta seamănă foarte mult cu versiunea din anii 1990, care pare să fi rămas întipărită în creierul oamenilor, dar cu elemente noi pentru a-l face mai modern, inclusiv un font și o culoare diferită a caracterelor și o nouă margine.
Modificările sunt concepute nu numai pentru a se alinia mai bine cu amintirile oamenilor, ci și pentru a atrage atenția asupra liniei Pepsi fără zahăr - o parte esențială a planului de creștere al companiei.
Pepsi există de 125 de ani și își actualizează brandingul din când în când. Identitatea vizuală actuală a fost introdusă în 2008. Dar, în anii care au trecut de la prima sa apariție, aceasta s-a cam învechit.
"Pepsi" din logo "este decuplat de globul pământesc", a remarcat Todd Kaplan, directorul de marketing al Pepsi. "Este acest font minuscul, italic, albastrul este un pic cam stins... nu emană acea încredere și energie pe care marca le reprezintă cu adevărat".
Noul logo, cu majusculele sale "PEPSI" în mijlocul cercului, pe dunga albă care ondulează între valurile roșii și albastre, este „îndrăzneț”.
Zero este eroul PEPSI
Companiile de băuturi răcoritoare s-au concentrat în ultimii ani pe produsele și brandingul cu zero zahăr, pe măsură ce interesul consumatorilor pentru sucurile cu mult zahăr a devenit mai mare, iar PepsiCo nu face excepție.
Zero "va fi centrul strategiei pentru marca Pepsi", în SUA, a declarat Ramon Laguarta, directorul general al PepsiCo, în timpul unei teleconferințe cu analiștii din februarie. La începutul acestui an, Pepsi a anunțat modificări ale rețetei sale cu zero zahăr și a făcut reclamă produsului printr-o reclamă la Super Bowl.
"Credem că segmentul fără zahăr al cola va continua să crească foarte rapid în această țară. Vedem cum consumatorii se orientează", a spus Laguarta, menționând că zero a fost deja un produs "strategic" în Europa și în alte părți.
În acest scop, "zero zahăr va fi protagonistul strategiei noastre de comunicare", a declarat Porcini pentru CNN.
Pentru a evidenția linia zero, noul logo folosește fonturi negre și o margine neagră, o aluzie la cutia și eticheta neagră a Pepsi Zero.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News