Târgul de Crăciun din Craiova, desfășurat între 15 noiembrie 2024 și 5 ianuarie 2025, este cel care a atras milioanele de vizitatori din toate colțurile lumii în România, scrie Agerpres. Reprezentanții Primăriei Craiova au descris acest eveniment drept „cel mai frumos” organizat până acum. Târgul a avut patru concepte tematice: „Frumoasa și Bestia”, „Crăciunul Galactic”, „Crăciunul Tradițional” și „Satul lui Moș Crăciun”.
Magia acestui târg a fost amplificată de cele peste două milioane de luminițe care au interconectat poveștile, care au creat o atmosferă de basm. Căsuțele pictate unicat, spectacolele de lumini și decorațiunile unice din zona centrală au fost puncte de atracție pentru turiști.
Sania zburătoare a lui Moș Crăciun – vedeta evenimentului
Atracția principală a târgului a fost Sania zburătoare a lui Moș Crăciun, o premieră pentru România. Prezentă anterior doar în Germania, Elveția și Franța, sania a fost adusă pentru prima dată în Europa de Est, devenind rapid o senzație pe rețelele sociale. Zeci de mii de vizitatori s-au bucurat seară de seară de acest spectacol inedit.
Pe lângă sania zburătoare, evenimentul a inclus un parc tematic de aproape 5.000 de metri pătrați dedicat copiilor și tinerilor. Aici, atracțiile au variat de la roata panoramică – cea mai mare din România, până la rollercoasterul tras de reni, caruselul venețian și echipamentele de realitate virtuală.
Spectacole, gastronomie și tradiții
Bradul-scenă, o premieră națională, a fost locul central pentru spectacole și concerte de colinde, atrăgând numeroase grupuri de artiști. Cei peste 90 de comercianți prezenți au oferit produse diverse: mâncăruri tradiționale românești, grecești, libaneze, suveniruri, obiecte decorative și produse naturiste.
Zona de gastronomie a fost un punct de atracție, cu specialități precum turtă dulce, plăcinte, waffles, vin fiert și stroh. Vizitatorii au apreciat varietatea produselor oferite de comercianți veniți din diverse regiuni ale României.
Conform specialiștilor, Târgul de Crăciun din Craiova a fost desemnat cel mai mare din Europa. Suprafața impresionantă de 280.000 de metri pătrați, cele cinci piețe tematice și decorațiunile extinse pe toate străzile centrale au făcut din acest eveniment o adevărată capodoperă.
Premierele au inclus proiecții dinamice, personaje create cu ajutorul inteligenței artificiale și o organizare logistică remarcabilă. Turiștii din toată lumea l-au votat drept al doilea cel mai frumos târg de Crăciun din Europa.
Impactul asupra turismului local
Acest eveniment a ajutat dezvoltarea turismului local, conform primarului Craiovei. Peste două milioane de turiști au adus un impact economic considerabil, contribuind la promovarea orașului ca destinație de top pentru sezonul de iarnă. Autoritățile locale și-au exprimat intenția de a continua organizarea acestui eveniment la standarde ridicate și în anii viitori.
Târgul de Crăciun din Craiova rămâne un exemplu de succes pentru turismul românesc, reușind să combine perfect tradiția cu inovația și să atragă astfel atenția publicului internațional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News