Peste trei mii de zboruri întârziate și 251 anulate. Aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Peste trei mii de zboruri întârziate și 251 anulate. Aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID
Peste trei mii de zboruri întârziate și 251 anulate. Aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID

Călătorii care se întorc acasă după escapadele de 4 iulie s-au confruntat luni cu mai multe întârzieri de zboruri pe parcursul zilei, în timp ce aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID. 

Cel puțin 251 de zboruri în interiorul sau în afara SUA au fost anulate până luni la ora 23.00, în timp ce alte 3.233 de călătorii interne au fost amânate, potrivit site-ului de călătorii FlightAware.

Aceste cifre au fost ușor mai mici decât în ultimele zile, când mult peste 500 de zboruri au fost anulate și până la 8.000 au fost întârziate.

Dar acest lucru nu va aduce prea multă consolare miilor de persoane ale căror călătorii au fost anulate din cauza haosului continuu, care a fost pus pe seama lipsei de personal cauzată de revenirea bruscă a cererii de călătorii, în timp ce americanii au scăpat de COVID.  

 

Aproape 60 de zboruri au fost anulate până acum pentru marți 

 

De la reluarea călătoriilor în weekendul de sărbători, joia trecută, companiile aeriene au anulat peste 2.200 de zboruri americane, iar alte 25.000 au fost amânate.

Pasagerii frustrați au postat tweet-uri și fotografii furioase care arătau aeroporturi pline, cozi lungi și bagaje care se îngrămădiseră nerevendicate din cauza zborurilor întârziate și anulate.

Unii au intrat pe Twitter pentru a ataca companiile aeriene. 

Un părinte a acuzat American Airlines că și-a blocat fiica. 

"@AmericanAirlines, faptul că ați anulat zborul pe care fiica mea era rezervată în această seară, că i-ați făcut o nouă rezervare pentru un zbor care nu decolează până mâine la ora 9 dimineața și că nu v-ați asigurat că această fată de 18 ani poate sta într-o cameră de hotel pentru o noapte mă depășește", a scris acesta. 

Un alt utilizator de Twitter s-a plâns că a rămas blocat după ce zborul lor a fost anulat. 

'Am stat în aeroport și mi-au anulat zborul la ora 21:00 după 5 ore de întârzieri. sunt oficial blocat'.

Mai mult de 9 milioane de pasageri s-au deplasat pe aeroporturile americane între joi și duminică, atingând vineri un vârf de 2,49 milioane, un record al pandemiei, potrivit cifrelor Administrației pentru Securitate în Transporturi.

Până luni după-amiază târziu, pe Coasta de Est, peste 2.200 de zboruri americane au fost întârziate și peste 200 anulate, potrivit FlightAware.

 

 

Vestea bună: Aceste cifre au scăzut brusc față de zilele trecute

 

Zborul în timpul sezonului de vârf al vacanțelor a fost întotdeauna o provocare. Mulțimile mari și furtunile de vară pot copleși rapid operațiunile unei companii aeriene. Acest lucru a fost agravat în această vară de lipsa de piloți și de alți lucrători.

'Nu este doar în America de Nord, este peste tot', a declarat John Grant, analist la OAG, un furnizor de date de călătorie cu sediul în Marea Britanie. 'Este o combinație între resursele disponibile și cererea care crește mult mai repede decât a anticipat cineva'.

Grant a precizat că lipsa forței de muncă în Europa și America de Nord a afectat companiile aeriene, furnizorii acestora, inclusiv furnizorii de servicii de catering și de combustibil pentru aeronave, aeroporturile și controlorii de trafic aerian. El nu vede niciun motiv să creadă că situația se va îmbunătăți în această vară. 

În SUA, rata anulărilor din ultimele două săptămâni a crescut cu 59% față de aceeași perioadă din 2019, înainte de pandemie, probabil din cauza unei combinații de vreme, a lipsei de personal și a problemelor legate de traficul aerian.

Cu toate acestea, rata zborurilor întârziate este doar puțin mai rea decât în vara trecută, înainte de pandemie - 19,7% atunci, 21,5% acum, potrivit cifrelor FlightAware.

 

O parte din perturbări s-au datorat vremii nefavorabile

 

În timp ce o parte din perturbări s-au datorat vremii nefavorabile, în special de-a lungul coastei de est pentru o parte din weekend, companiile aeriene au făcut și erori neforțate.

American Airlines a renunțat din greșeală la alocarea piloților pentru mii de zboruri în iulie, din cauza unei erori în programul său de planificare. Un purtător de cuvânt al companiei aeriene a declarat luni că problema a fost remediată și că au fost restabilite alocările de echipaje pentru "marea majoritate" a zborurilor. El a precizat că problema nu a avut niciun efect asupra călătoriilor de 4 iulie.

Ed Sicher, noul președinte al sindicatului care îi reprezintă pe piloții American, a declarat că linia aeriană nu a ținut cont de contractul lor prin realocarea unilaterală a piloților la aproximativ 80% din zborurile afectate.

Sicher a declarat că sindicatul și compania aeriană negociază plata suplimentară pentru piloții cărora li s-au anulat cursele, apoi au fost restabilite în timpul "acestei dezastre".

La haosul din acest weekend s-a adăugat o eroare informatică în sistemele de personal ale American Airlines, care a permis piloților să își ia concediu de odihnă pe care nu ar fi trebuit să îl ofere, lăsând 12.000 de avioane fără nimeni care să le piloteze între 3 iulie și sfârșitul lunii. 

 

Ministrul Transporturilor le-a spus americanilor să ceară despăgubiri pentru zborurile anulate

 

Consecințele actuale ale lipsei de personal în urma pensionării în masă a mii de piloți în timpul pandemiei și-au făcut simțită prezența și în weekendul plin de sărbători, cu companii aeriene care se străduiesc să suplinească personalul pentru zboruri, fiind acuzate că au programat mai multe zboruri decât pot găzdui.

În plus, o serie de furtuni puternice au zguduit sâmbătă coasta de est și Midwest, agravând haosul din ceruri și de pe pistă. 

Ministrul Transporturilor, Pete Buttigieg, care anterior a cerut companiilor aeriene să se pună la punct înainte de weekend, a părut să renunțe la a ține lucrurile sub control sâmbătă, când le-a spus americanilor să îi urmeze exemplul și să ceară despăgubiri pentru zborurile anulate. 

'Companiile aeriene oferă mile drept compensație pentru unele probleme de călătorie și de multe ori se poate negocia acest lucru', a scris pe Twitter Buttigieg, care a spus că a primit înapoi 112,07 dolari pentru zborul anulat vineri, după ce inițial i s-au oferit aproximativ 30 de dolari înapoi. 

'Uneori, o companie aeriană vă va oferi puncte sau mile ca despăgubire, dar aveți dreptul la o rambursare în numerar atunci când zborul este anulat'.

 

Liniile aeriene au termen până la 4 iulie să rezolve problemele

 

Buttigieg a declarat la începutul acestei luni că liniile aeriene au termen până la 4 iulie să rezolve problemele, astfel încât călătorii să aibă parte de o vacanță de vară fără probleme.  

Mulți îi cer lui Buttigieg să acționeze, în loc să dea sfaturi despre cum să obțină compensații, așa cum a făcut el. 

Un utilizator de Twitter, cu numele de utilizator @The Dude, a scris: "Hei Pete... poate că, în calitate de secretar al transporturilor, ar trebui să te întâlnești cu FAA, cu marile companii aeriene și cu alte persoane cheie implicate - să bați cu pumnul în masă și să le ceri să rezolve aceste probleme și să elaboreze un plan pentru a rezolva problemele... nu să ne informezi cu privire la milele de fidelizare". 

Un alt utilizator de Twitter cu pseudonimul @Limstone Caulk, a adăugat: "Ce zici de faptul că oamenii vor să meargă undeva doar atunci când au plătit pentru a merge?".

În timp ce Buttigieg a reușit să scoată doar 112 dolari din anularea zborului său, opt pasageri ai unui zbor al companiei Delta Airlines către Minneapolis, săptămâna trecută, ar fi plecat cu câte 10.000 de dolari fiecare în schimbul renunțării la locurile lor în zborul supra-rezervat.

Jason Aten, editorialistul specializat în tehnologie al revistei Inc. a scris că el și familia sa stăteau la bordul aeronavei înainte de decolare, când echipajul de zbor a anunțat oferta prin interfon.

'Dacă aveți Apple Pay, veți avea banii chiar acum', a spus el că un însoțitor de bord le-a spus pasagerilor, conform Daily Mail.

Un alt pasager al aceluiași zbor, Todd McCrumb, a declarat pentru KTVB că personalul a oferit inițial pasagerilor 5.000 de dolari, înainte de a mări oferta la 10.000 de dolari.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel