În august, 787.000 de mașini noi au fost scoase pe piață în Uniunea Europeană, cu 21% mai mult decât cu un an în urmă. O creștere serioasă a fost raportată pe cele mai mari piețe: cu 37,3% mai multe mașini noi au fost lansate în showroom-urile din Germania, cu 24,3% în Franța și cu 11,9% în Italia.
Gábor Gablini, președintele Asociației Naționale a Dealerilor de Autovehicule (Gémoss), nu neagă însă că există dificultăți. În 2019, în Ungaria, a existat o ofertă semnificativă de automobile. Epidemia Covid a majorat cererea, deoarece mulți maghiari doreau să treacă la mașini persoanele, decât să circule cu transportul în comun. Dar curând a devenit clar că nu există aprovizionare cu automobile noi, deoarece fabricile s-au oprit din cauza lipsei de cipuri.
Repornirea a fost extrem de lentă, așa că până la sfârșitul anului 2021 și până în prima jumătate a anului 2022, au existat semne de deficit pe piața auto. Trebuie precizat că, în această perioadă, comercianții au majorat prețurile mașinilor, scrie presa maghiară.
În același timp, așteptările pozitive au fost spulberate de inflația stagnantă și de mediul economic incert. În comparație cu alte piețe europene, cumpărătorii din Ungaria au anulat un număr mare de mașini comandate anterior din cauza prețurilor.
Viitorul pe piața auto aparține tehnologiilor virtuale
Criza economică a provocat distrugeri nu doar în vânzările de mașini noi, ci și în afacerile firelor de servicii, care asigură 60-70 la sută din veniturile de pe piața auto.
Potrivit președintelui Gémosz, dealerii se află într-o situație extrem de dificilă, întrucât costurile lor cu energia și salariile au crescut și ele într-o măsură extraordinară. Potrivit expertului, din această cauză, se fac tot mai multe concedieri.
În vânzări, pe lângă contactul personal, viitorul aparține din ce în ce mai mult tehnologiilor virtuale, unde părțile interesate pot fi ademenite cu ajutorul inteligenței artificiale. Președintele Gémosz a reamintit că, în urmă cu câțiva ani, era suficient să răspunzi la o solicitare a unui client în 24-48 de ore, dar în perioada Covid, aceasta a fost redusă la 2-3 ore.
Astăzi, oricine este interesat de o mașină nouă trebuie servit imediat, de preferință chiar înainte de a părăsi siteul dealeruui.
Astăzi, pentru 20 la sută din mașinile noi, acordurile sunt încheiate în așa fel încât clientul să intre în magazin doar pentru a semna un contract cu condiții prenegociate și pentru a lua mașina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News