În dimineața zilei de duminică, 9 martie, utilizatorii Mastercard din întreaga lume s-au confruntat cu dificultăți în efectuarea plăților, atât online, cât și în magazine.
Mesajul „Plată refuzată” a fost raportat de numeroși clienți, semnalând o defecțiune care a afectat exclusiv circuitul Mastercard.
Problemele au fost resimțite în mai multe țări, inclusiv Italia, Regatul Unit, Japonia, Australia și Ucraina, unde numeroși cetățeni au întâmpinat dificultăți în procesarea tranzacțiilor.
Potrivit publicației Corriere Della Sera, în Italia, vârful incidentului s-a înregistrat între orele 9:00 și 10:00 dimineața, afectând un număr limitat de persoane din cauza faptului că era duminică. În centrul orașului Milano, comercianții din câteva baruri deschise au confirmat problemele, iar unii utilizatori au semnalat imposibilitatea de a finaliza achiziții pe Amazon.
În partea de est a globului, în special în Australia, unde era seară în momentul incidentului, problemele au fost mai pronunțate, afectând un număr mai mare de clienți.
Defecțiunea a fost remediată treptat, iar situația s-a stabilizat. În prezent, Mastercard nu a oferit explicații oficiale cu privire la cauzele incidentului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News