Podul de la Brăila intră în reparații la un an de la inaugurare. Lucrările vor dura două luni 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Podul de la Brăila intră în reparații, deși a trecut doar un an de când a fost inaugurat. 

CNAIR și constructorul italian WeBuild sunt ca șoarecele și pisica. Firma italiană care a câștigat lucrarea de realizare a podului se va apuca în final de refacerea asfaltului după mai multe contre cu statul român. Firma italiană a acuzat inițial că asfaltul s-a stricat din cauza faptului că TIR-urile care au traversat podul depășeau frecvent greutatea legală.

De asemenea, italienii chiar au cerut daune statului român și au acuzat că lucrările nu au fost întârziate din cauza firmei lor. Solicitarea le-a fost însă respinsă de instanța de judecată.

Partea dinspre Tulcea nu este nici până acum finalizată, doar că între timp asfaltul de pe pod s-a vălurit. WeBuild va începe în sfârșit frezarea și așternerea unor noi straturi de asfalt. Directorul companiei italiene a fost convocat la o întâlnire pentru a lămuri situația conflictuală continuă dintre statul român și firma sa. 

"WeBuild reface asfaltul pe Podul Brăila!!! Antreprenorul WeBuild a început lucrările de refacere al asfaltului așternut pe Podul Brăilei pe sensul de mers Tulcea – Brăila, după care va continua și pe sensul Brăila -Tulcea. Acestea durează doua luni și se desfășoară în perioada 1 iulie - 31 august.

Soluția aplicată de constructorul italian este cea din proiectul tehnic realizat de acesta. Această intervenție trebuie să respecte toți parametrii tehnici și toate normele de calitate necesare.

În cadrul lucrărilor va fi refăcută hidroizolația din zonele afectate de operațiunile de frezare a asfaltului așternut anterior.

Pe de altă parte, joi, 18 iulie 2024, va avea loc o discuție inclusiv cu acționarul majoritar și Director General al Webuild, Pietro Salini. Această întâlnire are ca scop clarificarea situației tehnice a Podului suspendat de la Brăila," informează CNAIR. 

WeBuild lucrează și pe alte autostrăzi în România

 

De altfel, în primăvara acestui an, Grindeanu chiar a amenințat compania italiană că "se joacă cu focul". Asta pentru că nu a fost dat în trafic și tronsonul de drum care face legătura cu podul, pe partea Tulcei. WeBuild a depus numeroare claim-uri în instanță, iar în prezent are în execuție două loturi de autostradă foarte importante pentru infrastructura României: cele două loturi se află pe viitoarea autostradă de pe Valea Oltului, care va lega Piteștiul de Sibiu. 

Lotul care va lega Piteștiul de Curtea de Argeș are un stadiu foarte avansat de execuție, existând speranție chiar pentru inaugurarea parțială în acest an. Celălalt tronson, mult mai dificil, care va străpunge munții este deocamdată în stadiul de proiectare. 

Este însă foarte greu de crezut că firma italiană va trage tare să inaugureze lotul de autostradă înainte de termen având în vedere contrele continue cu statul român. 

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel