Un oficial de rang înalt al poliției din orașul Morbi a declarat că 56 de copii au murit, dintre care 40 aveau sub 12 ani. În plus, 32 de femei au fost ucise.
Jhulto pul (podul suspendat) din epoca colonială - descris de site-ul de turism al statului ca fiind o "minune tehnologică" - era popular printre locuitorii orașului și o atracție turistică majoră, spune Pravin Vyas, jurnalist senior și locuitor de mult timp al orașului Morbi.
"Înălțat deasupra orizontului orașului, podul oferea o vedere de ansamblu a orașului. Copiilor le plăcea în special pentru că se putea legăna", a declarat Vyas pentru BBC, adăugând că duminică seara, când s-a produs tragedia, era plin de localnici și turiști care au venit în număr mare, deoarece era o zi de sărbătoare și ultima zi din vacanța de o săptămână de Diwali.
Cum a devenit un loc turistic din India un pod al morții
Podul - lung de 230 m și lat de 1,4 m - făcea legătura între Palatul Darbargarh și Colegiul de Inginerie Lakhdhirji. Datele de construcție variază, dar localnicii spun că a fost construit în anii 1880 de către maharajahul local, Waghji Thakore.
Nirajan Das, un muncitor care lucra pe șantierul de construcție a unui templu din apropiere și care s-a numărat printre primii care au răspuns la tragedie, spune că a pierdut numărătoarea numărului de cadavre de copii mici pe care le-a scos din râu.
Localnicii au spus că atât de mulți copii au murit probabil pentru că nu știau să înoate și, de asemenea - spre deosebire de supraviețuitorii adulți - mulți dintre ei nu au putut să se țină mult timp de epavă.
Accidentul este una dintre cele mai grave tragedii din India din ultimii ani
Accidentul este una dintre cele mai grave tragedii din India din ultimii ani, cu atât mai mult cu cât podul suspendat fusese redeschis cu doar cinci zile mai devreme, în urma unor reparații.
Acesta fusese închis de la începutul lunii martie, iar grupul Oreva, firma contractată pentru întreținerea și exploatarea podului din 2008, îl renovase. Acesta a fost deschis pentru public pe 26 octombrie, pentru a coincide cu noul an Gujarati.
Cu o zi înainte, Jaysukhbhai Patel, proprietarul Oreva, declarase într-o conferință de presă că lucrările de renovare au costat 20 de milioane de rupii (242.000 de dolari; 211.200 de lire sterline).
Poliția a arestat nouă persoane asociate cu Oreva
Lăudând calitatea lucrărilor de reparații, a utilajelor și a antreprenorului pe care firma l-a angajat, el a declarat că "podul nu va păți nimic în următorii 8-10 ani" și că "dacă este folosit în mod responsabil, nu vor fi necesare reparații timp de 15 ani".
De la accidentul de duminică, poliția a arestat nouă persoane asociate cu Oreva - inclusiv doi manageri și doi funcționari de bilete aflați pe statul său de plată, precum și doi contractori și trei agenți de securitate pe care îi angajase. Aceștia sunt cercetați pentru ucidere din culpă care nu echivalează cu o crimă.
Anterior, un oficial al companiei a declarat că podul s-a prăbușit din cauza faptului că erau prea mulți oameni în secțiunea mediană și că unii încercaseră să îl facă să se balanseze. Iar în instanță, unul dintre managerii arestați a declarat că prăbușirea a fost un "act al lui Dumnezeu".
Dar oficialii guvernamentali spun că dezastrul a fost provocat de om - ei au afirmat că firma a angajat antreprenori care nu erau "calificați" pentru această lucrare și că reparațiile au fost "de proastă calitate".
De asemenea, șeful municipalității locale, Sandipsinh Zala, spune că Oreva nu a primit un certificat de siguranță înainte de redeschiderea podului.
Compania este acuzată că a permis accesul unui număr prea mare de persoane pe pod
Martorii oculari spun că erau peste 500 de persoane pe pod, în timp ce capacitatea acestuia este de doar 100-150 de persoane.
BBC a contactat Oreva pentru a-i cere un răspuns la acuzațiile care i se aduc. Aceștia nu au răspuns încă la e-mailuri și mesaje text.
Autoritățile au promis o anchetă completă și a fost constituită o echipă specială de anchetă pentru a cerceta cauzele dezastrului. Dar locuitorii orașului și jurnaliștii acuză, de asemenea, poliția și autoritățile locale de eșecuri.
Cu câteva ore înainte de deschiderea podului, un jurnalist de la un site local de știri a făcut un tur al podului, însoțit de un manager al Oreva.
În postarea sa de pe Facebook, managerul este auzit descriind structura ca fiind "Morbi's aan, baan aur shaan" - onoare, mândrie și prestigiu. Câteva ore mai târziu, podul istoric s-a rupt, transformându-se în "podul morții".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News