Acest lucru a fost dezvăluit de Assoutenti, care publică harta prețurilor ridicate la carburanți în Italia. "Pe A4 Veneția-Trieste, benzina, potrivit anchetelor efectuate asupra prețurilor indicate de operatori între 27 și 28 iulie, a ajuns la Pe A21 Torino-Piacenza, un litru de benzină se vinde cu 2,549 de euro, 2,334 de motorină. A14 Bologna-Bari-Taranto a depășit și ea pragul de 2,5 euro, cu 2,529 euro.
Dacă pe autostrăzi prețurile sunt amețitoare, nici pe rețelele urbane și extraurbane din multe regiuni lucrurile nu stau mai bine: pe Via Provinciale din Arpaise (Bn) un litru de benzină (servit) costă 2,552 euro, iar motorina chiar 2,619 euro. În Calabria, în Serra San Bruno (Vv), benzina la 2,499 euro, iar motorina la 2,359 euro. În Lucca 2,487 euro pe litru pentru verde, 2,554 euro pentru motorină.
"Cerem guvernului să solicite domnului Prezzi și Comisiei de alertă rapidă să monitorizeze cu atenție evoluția prețurilor la benzină și motorină și să dezvăluie ce se întâmplă în formarea listelor de prețuri de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, de la extracție până la vânzarea la distribuitori", a comentat președintele Assoutenti, Furio Truzzi.
Prețurile carburanților explodează în Italia
Într-o țară ca Italia, unde 88% din bunurile care ajung în magazine circulă pe șosea, creșterea prețurilor la benzină și motorină 'are un efect de avalanșă asupra costurilor întreprinderilor și a cheltuielilor de consum', spune Coldiretti cu referire la creșterea prețurilor la motorină și benzină. Cel care suferă consecințele creșterii prețurilor, subliniază Coldiretti, "este întregul sistem agroalimentar, unde costurile logistice ajung să afecteze aproximativ 1/3 din costurile totale pentru fructe și legume. Un efect îngrijorător care alimentează inflația și apasă pe cărucior. Rezultatul", subliniază asociația, "este că italienii au cheltuit aproape 4 miliarde în plus pentru a mânca în ultimele șase luni, dar din cauza prețurilor ridicate au fost nevoiți să reducă cantitățile cumpărate".
Potrivit Coldiretti, creșterea costurilor cu carburanții agravează decalajul competitiv al Italiei din cauza întârzierilor din infrastructură, costul mediu pe kilometru pentru transportul greu de mărfuri fiind de 1,12 euro/kilometru la nivel național, mai mare decât cel al unor națiuni precum Franța (1,08 euro/kilometru) și Germania (1,04 euro/kilometru). "Ținând cont de acest lucru, Planul național de redresare și reziliență (PNR) poate fi decisiv pentru a sprijini competitivitatea întreprinderilor prin deblocarea infrastructurii care să îmbunătățească legăturile dintre sudul și nordul țării, dar și cu restul lumii pe cale maritimă și feroviară, cu o rețea de hub-uri formată din aeroporturi, trenuri și mărfuri", a subliniat președintele Coldiretti, Ettore Prandini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News