Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru că plouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."
Ce trebuie să știm când apare zăpada? "De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur.
Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă.
Atenție, șoferi! Combinația fatală la prima zăpadă: Reflexul de pe aderență bună și... aderența proastă
Titi Aur a atras apoi atenția asupra faptului că "șoferii vin cu reflexul, cu instinctul, cu simțul mașinii de pe aderență bună, de pe perioada de vară-toamnă, iar la prima zăpadă apare combinația fatală! Combinația fatală înseamnă că eu, cel de la volan, am instinctul, reflexul, să conduc o mașină pe aderență bună și ajung brusc pe aderența cea mai proastă, adică pe zăpada proaspătă, caldă."
"De asta, când apare prima zăpadă, apar și cele mai multe tamponări. Dacă cineva ar face o analiză, ar vedea că spre jumătatea sau spre sfârșitul iernii, avem mai puține accidente când e zăpadă. De ce? Pentru că și șoferii s-au "antrenat" la mersul pe aderență scăzută, dar și de multe ori avem zăpadă la temperatură foarte scăzută.", a mai spus Titi Aur pentru DC News.
În încheiere, Titi Aur i-a sfătuit pe șoferi ca, în momentul în care apare prima zăpadă, să fie prudenți și să ia în calcul "acele două lucruri": "eu, cel de la volan, sunt puțin antrenat, am reflexele de aderență bună, dar voi ajunge pe aderență proastă."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News