„Programul Rabla merge cel puțin cu bugetul de anul trecut, și cel puțin cu condițiile de atunci, adică valoarea tichetelor. Pornim în luna aprilie, am întârziat din cauza bugetului. La sfârșitul lunii aprilie trebuie să fim gata cu programul Rabla, ca să avem măcar 8 luni de implementare”, a spus Tanczos Barna.
Mașinile electrice sunt mult mai scumpe, de aceea tichetul este de aproximativ 10.000 de euro pentru acestea. Tendința este încurajatoare, se dublează an de an numărul mașinilor electrice cumpărate în România. Suntem departe de Norvegia, de exemplu, unde sunt 50%, 60% mașini electrice. Lumea trebuie să se pregătească pentru schimbările de pe piața auto. Pentru că în 10 ani de zile, producătorii, încet, încet vor scoate din producție majoritatea modelelor bazate pe motoare clasice.
În 2021 se vor înființa sute de stații de încărcare
Dacia a luat o decizie deja și eu sper ca cei doi mari producători (Dacia și Ford – n.red.) să aducă cât mai multe modele electrice în România. În perspectivă, România este o piață uriașă, iar noi avem în momentul de față un program de susținere și interesul României este ca acest program să meargă către producătorii autohtoni. Sigur, nu putem să eliminăm alți producători, pentru că ar fi o discriminare pe o piață liberă.
Eu recomand, ca în primul rând, dacă cineva nu are bani mulți, să cumpere o mașină mai mică prin Rabla. Să fie nouă. Acolo măcar știm că emisiile sunt Euro 6, sunt la un nivel mic. Cine are bani, să cumpere mașini electrice. Se înmulțesc stațiile de alimentare. Avem program de susținere a primăriilor pentru stații de încărcare. În 2021 se vor înființa sute de stații de încărcare, făcute de primării sau de companii private. Vom propune și ca toate instituțiile publice să aibă stații de încărcare.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News