Țările Uniunii Europene și legislatorii vor negocia în acest an propunerile "Euro 7" privind limite mai stricte pentru emisiile auto - pentru mașinile diesel, dar nu și pentru cele pe benzină - și pentru camioanele și autobuzele de mare tonaj, inclusiv oxidul de azot și monoxidul de carbon.
UE a înăsprit progresiv limitele de la "Euro~
Propunerea Comisiei extinde testarea emisiilor în condiții reale de conducere (RDE) și adaugă testarea continuă a emisiilor prin intermediul unui sistem de monitorizare la bordul autovehiculelor.
Euro 7 ar urma să intre în vigoare la jumătatea anului 2025 pentru autoturisme și la jumătatea anului 2027 pentru camioane și autobuze.
Normele ar acoperi, de asemenea, emisiile provenite de la pneuri și frâne.
Directori executivi, inclusiv directorul general al Stellantis (STLAM.MI), Carlos Tavares, spun că normele sunt "inutile" în timp ce producătorii de automobile investesc zeci de miliarde de euro în vehicule electrice (VE) și încep să renunțe treptat la mașinile pe bază de combustibili fosili.
Ritmul plângerilor a crescut
Grupul de lobby Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a declarat că Euro 7 va crește prețurile mașinilor noi cu 2.000 de euro (2.145 de dolari), iar un director executiv al producătorului auto ceh Skoda a afirmat că unitatea Volkswagen (VOWG_p.DE) va trebui să desființeze 3.000 de locuri de muncă. Directorul general al Iveco (IVG.MI), Gerrit Marx, a calificat propunerile drept "pur și simplu stupide".
Comisia Europeană estimează că Euro 7 ar putea adăuga până la 150 de euro la prețurile automobilelor și 2.600 de euro pentru camioane și autobuze.
ACEA spune că reducerile de poluanți rezultate din Euro 7 vor fi minime. Comisia susține că acestea vor fi semnificative.
Mattias Johansson, șeful departamentului de afaceri guvernamentale al Volvo Cars (VOLCARb.ST), a declarat pentru Reuters că termenul limită de 2025 nu lasă "practic niciun termen rezonabil" pentru a face modificări ale motoarelor și că lipsesc detaliile privind procedurile de testare. Volvo s-a angajat să fie complet electric până în 2030.
Directorul general al Daimler Truck (DTGGe.DE), Martin Daum, a declarat că noii senzori de emisii vor necesita "investiții uriașe", iar Alexander Vlaskamp, directorul general al MAN, unitatea Traton (8TRA.DE), estimează că Euro 7 îl va costa 1 miliard de euro.
Euro 7 vine în condițiile în care ne confruntăm cu limite mai dure de CO2
Producătorii de camioane se plâng, de asemenea, că Euro 7 vine în condițiile în care se confruntă cu limite mai dure de CO2 începând cu 2030.
"Este un comportament acceptat de politicienii de la Bruxelles să lovească în industria auto pentru că o merităm", în urma Dieselgate, a declarat Marx de la Iveco.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze declarațiile directorilor, dar a declarat că testele de emisii Euro 7, care se desfășoară în condiții reale de conducere, sunt importante din cauza "scandalurilor din trecut privind dispozitivele de trișare".
În scandalul Dieselgate, Volkswagen a recunoscut în 2015 că a echipat aproximativ 11 milioane de mașini din întreaga lume cu un software pentru a trișa testele de emisii diesel - ceea ce a costat constructorul auto german peste 32 de miliarde de euro în reparații de vehicule, amenzi și costuri legale.
Nu toată industria auto este nemulțumită de Euro 7
Săptămâna trecută, Consiliul Internațional pentru Transporturi Curate (ICCT), o organizație independentă non-profit, a declarat că 77% dintre testele efectuate pe vehiculele diesel Euro 6 anterioare la RDE depășesc un prag de emisii "suspect", ceea ce indică "utilizarea probabilă" a unor dispozitive de trișare.
Stefan Bratzel, șeful think-tank-ului Center of Automotive Management, a declarat că Dieselgate a creat o problemă de imagine pentru producătorii de automobile în care "nu puteai avea încredere în ceea ce spuneau".
Directorul general al Vitesco (VTSCn.DE), Andreas Wolf, a declarat că furnizorul de sisteme de propulsie îl vede ca pe o oportunitate.
"Calendarul înseamnă stres pentru o mulțime de companii", a spus el. "Dar noi suntem pregătiți pentru orice".
Cummins (CMI.N) consideră că Euro 7 "găsește un bun echilibru între a fi dur, clar și aplicabil", a declarat Pete Williams, șeful european al producătorului american de motoare pentru conformitate tehnică.
Dar Williams a adăugat că există unele zone vagi, inclusiv modul în care ar trebui să funcționeze monitorizarea la bord (OBM) - un sistem din interiorul unui vehicul care detectează dacă acesta depășește limitele de emisii, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News