"Anul trecut ne-am pus următoarea întrebare: Cum se explică că producătorii de lapte din România întâmpină dificultăţi în valorificarea acestui produs prin faptul că se dă un preţ mic, deşi atunci când piaţa nu este asigurată ar trebui să răspundă pozitiv pe cerere şi ofertă? Motiv pentru care am socotit necesar ca împreună cu ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor n.r), ANSVSA (Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor n.r) şi ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală n.r) să ne aşezăm la masa construirii unui program de a verifica ce se întâmplă în piaţă, de a constata pentru a lua măsurile necesare. Am făcut un control tematic anul trecut pentru a vedea ce se întâmplă în piaţă şi am constatat lucruri necorespunzătoare. (...) Am luat decizia de a face o lege (Legea laptelui n.r.) pentru a defini exact lucrurile şi a urmări cu atenţie acest produs în aşa fel încât falsurile să fie scoase din preocuparea unora care doresc printr-un câştig rapid să tulbure piaţa şi să pună la îndoială produsele pe care le fac românii", a declarat, joi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Petre Daea, într-o conferinţă de presă.
Potrivit datelor prezentate de Ionel Bunea, consilier Direcţia Generală Controale, Antifraudă şi Inspecţii din MADR, controalele s-au realizat în perioada 7 iunie - 8 august 2018 în Bucureşti şi în alte cinci municipii de judeţ, respectiv Iaşi, Cluj, Timişoara, Braşov şi Constanţa în 241 de unităţi (patiserii, cofetării, hipermarketuri cu patiserii proprii, pizzerii, restaurante/catering, fast food-uri, unităţi fornetti şi depozite de produse alimentare).
Rezultatele controalelor au scos la iveală că din cele 241 verificate, 165 de unităţi, adică (74%) utilizează grăsimi hidrogenate şi informează eronat consumatorii, care cred că iau alimente ce conţin produse din lapte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News