Potrivit proiectului de hotărâre, finanțarea se face prin Programul Interreg IPA România - Republica Serbia 2014 – 2020. Durata de realizarea a întregii investiții este de 24 de luni cu tot cu recepția acestor lucrări.
Valoarea investiției se ridică la 7.555.340 lei fără TVA, respectiv 8.990.854 lei cu inclusiv TVA. Clădirea punctului de trecere a frontierei va avea parter, două etaje și un etaj retras.
”Sistemul constructiv va fi realizat din structura în cadre din beton armat (grinzi și stâlpi) cu grinzi de fundare și piloți din beton armat, cu planșeu din beton armat monolit . Închiderile se vor realiza din zidărie de cărămidă cu goluri verticale și cu fațada ventilată. În axul D/2-3 (în zona scării) se va realiza un perete cortina. Învelitoarea va fi de tip terasă necirculabilă. Apele pluviale de pe acoperiș se vor colecta prin coloane interioare. Fațadele vor fi îmbrăcate cu termosistem din vată bazaltică plata cu plăci din fibrociment, iar soclul retras va fi termoizolat cu polistiren extrudat de mare densitate pentru prevenirea deformaților din lovituri accidentale. Tâmplăriile exterioare constau în: tâmplării din aluminiu și geam termopan finisate în culoarea gri”, se arată în proiectul de hotărâre aprobat de consilierii județeni.
Punctul de trecere a frontierei va avea dispecerat, birou pentru vamă, birou pentru căpitănia de port
Compartimentările interioare din gips carton – se vor realiza din structuri metalice realizate din oțel zincat CW/UW 100 mm cu umplutură din vată bazaltică și dublă placare cu plăci din gips carton rezistente la foc pe fiecare față a peretelui. Sistemul folosit trebuie să fie unul agrementat și să conțină toate componentele sistemului.
Compartimentarea pe nivele va fi astfel: la parter este prevăzută camera de control, biroul operativ, centrală termică, tabloul general, camera pentru servere, grupuri sanitare pentru vizitatori (bărbați și femei), dar și pentru personal. La primul etaj vor fi: camera de audiere, o camera de arest cu grup sanitar, o cameră pentru femei și copii, o cameră pentru bărbați, dar și grupuri sanitare. La etajul al doilea vor fi: birou pentru dispecerat, birou pentru vamă, birou pentru căpitănia de port, birou pentru șeful punctului de trecere a frontierei, grup sanitar și oficiu. La etajul al treilea, cel retras, sunt prevăzute: o camera tehnică pentru panourile fotovoltaice și o camera de control, scrie opiniatimisoarei.ro.
Proiectul "Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega" are o valoare de 13,85 milioane euro
Prin acest punct de trecere a frontierei se va putea trece fie cu vaporașul ori cu alte ambarcațiuni, fie cu bicicletă. Proiectul "Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega" are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care s-au împărțit în două. Jumătate au revenit părții române, iar cealaltă parții sârbe. Canalul Bega are 114,5 km porțiune navigabila, 44,5 km sunt pe teritoriul României, iar restul de 70 de km pe teritoriul sârbesc.
Pentru a putea fi reluata navigația, mai sunt câțiva pași de făcut: realizarea semnalizării costiere pe sectorul cuprins între Timișoara și frontiera de stat cu Republica Serbia, respectiv amenajarea punctului de trecere a frontierei pe apă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News