„Am analizat situația actuală a serviciului 112 și a problemei localizării. Au fost stabilite 14 măsuri la finalul raportului împărțite pe termen scurt și mediu pentru a îmbunătăți un sistem legislativ de monitorizare. Cartele prepay sunt și ele prevăzute în contextul în care utilizatorul apelează la serviciul 112.
Au fost stabilite 14 măsuri la finalul raportului, împărțite pe termene: scurt - până în 12 luni, mediu - 12 - 36 luni, lung - până la 60 de luni. Se poate să se rezolve unele termene mai rapid.
În cadrul ordonanței, veți regăsi și aspectul cu cartelele prepay. Din cele 47,70% apeluri non-urgente efectuate în primele 6 luni din 2019, 81% din cele abuzive au fost realizate de pe cartele.
În ordonanță, referirea la cartelele prepay este referitoare doar la apelul 112. Când se apelează numărul 112, furnizorul divulgă numele și datele posesorului cartelei", a declarat Raed Arafat.
Măsurile pe termen scurt
- îmbunătățirea cadrului legislativ pentru sistemul de localizare
- încheierea unui protocol de colaborare cu Google
- promovarea aplicației 112 dezvoltată de către STS în februarie
Măsurile pe termen mediu
- formarea continuă a dispecerilor
- constituirea și încadrarea a două centre de formare. E o măsură începută deja. Ținta e să ajungem la dispeceri profesioniști
- finalizarea implementării proiectului de modernizare a 112. E responsabilitatea STS. Dorim ca licitația să se finalizeze cât mai rapid
- mecanism de verificare a gradului de localizare. Acest sistem trebuie să fie mereu verificat
Măsurile pe termen lung
- să intre toate agențiile în dispeceratele unice
- armonizarea continuă a legislației cu măsurile adoptate la nivelul UE".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News