Un mesaj care circulă pe WhatsApp și pe grupurile de Facebook dezvăluie venitul pe care îl încasează cei care care laudă diverse afaceri pe Internet Mesajul provine de la o persoană numită Bianca, care afirmă că compania sa colaborează oficial cu proprietarii de restaurante și hoteluri pentru a îmbunătăți clasarea acestora pe Google Maps.
Bianca propune un job part-time care implică acordarea a 5 stele și scrierea de recenzii pozitive despre diverse afaceri din domeniu. În schimb, oferă o recompensă financiară, promițând câștiguri de până la 500 - 1.000 RON. Mai mult, mesajul indică faptul că fiecare recenzie va fi răsplătită cu 4 RON.
Această practică ridică numeroase întrebări legate de etica în mediul online și impactul său asupra consumatorilor. Recenziile și ratingurile ar trebui să reflecte experiențele reale ale clienților, iar cumpărarea acestora subminează integritatea sistemului de feedback online.
Câți bani ți se oferă să stai acasă și să lauzi afaceri pe Internet
Mesajul este clar tradus automat în limba română, exprimarea fiind plină de greșeli.
"Salut buna ziua
Numele meu este Bianca, mă bucur să te cunosc. Compania noastră colaborează acum oficial cu proprietarii de restaurante şi hoteluri. Avem nevoie de mai mulţi oameni care să ne ajute să îmbunătăţim clasarea restaurantelor şi hotelurilor noastre pe Google Maps. As dori sa iti ofer un job part-time, doar oferind 5 stele si recenzii bune despre restaurantele si hotelurile noastre, iar tu sa te bucuri de timpul liber si sa castigi pana la 500-1000 RON.
Adaugati receptia noastra pentru a primi 15 RON si platim 4 RON pentru fiecare lucrare facuta.
Eşti interesat să faci acest lucru simplu?", este mesajul care circulă pe WhatsApp și pe grupurile de Facebook.
Pentru cine-i curios cât mai e prețul la review-uri pozitive pic.twitter.com/KUXyNSqgFV
— Ovidiu Eftimie (@eftimie) December 11, 2023
Experții avertizează că astfel de practici pot dăuna afacerii
În ciuda atracției financiare imediate, experții avertizează că astfel de practici pot afecta încrederea consumatorilor și, în cele din urmă, pot dăuna afacerilor pe termen lung. Autoritățile și platformele online trebuie să rămână vigilente pentru a detecta și contracara astfel de comportamente frauduloase, protejând astfel integritatea și încrederea mediului online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News