"Tehnologia este într-o continuă schimbare. Pentru ceea ce s-a implementat la Brașov s-a folosit ultima tehnologie și nu doar pentru turnul virtual. Cam pentru tot la ce s-a făcut la Brașov s-a folosit tehnologia secolului XXI.
Construcția unui aeroport este precedată de o grămadă de studii. În primul rând se fac studii de obstacolare pentru a se vedea în ce măsură de poate ateriza în siguranță în acea zonă, se fac studii climatologice, ca să se știe orientarea pistei, studii meteorologice. Sunt multe alte studii care concură la decizia de amplasare a unui aeroport. Și aceste studii au fost făcute cu mulți ani în urmă de către Consiliul Județean Brașov. Inclusiv interferența cu celelalte forțe. Cincu, de exemplu, este foarte aproape.
Aeronavele sunt dirijate și zboară pe anumite proceduri aprobate, publicate la nivel internațional, sunt corelate și coordonate cu celelalte forțe care împart spațiul aerian. Că spațiul aerian este împărțit între civili și militari", a precizat Gabriel Davidescu, directorul general adjunct al companiei UTI Construction and Facility Management.
"Softuri pentru sistemele automate de control: nu mai scoatem laptopurile din bagajele de mână"
"Noi implementăm foarte multe tehnologii pentru aeroporturi. Am lucrat aproape pe toate aeroporturile din România. Am lucrat în Bulgaria și Polonia. Am fost implicați în dezvoltarea aeroportului Otopeni încă din anul 1997 și suntem și acum prezenți acolo. Recent, am implementat o tehnologie nouă de televiziune cu circuit închis, de ultimă generație, care folosește tehnologii avansate de recunoaștere facială. Adică, o persoană aflată într-o bază de date poate fi recunoscută. Au fost niște teste dificile la acea vreme pentru această tehnologie, deoarece era nevoie să fie detectate și persoanele cu mască. Se întâmpla în pandemie. Bineînțeles, aceasta a făcut lucrurile mai dificile, dar am reușit să o implementăm cu bine acolo. Acum replicăm această tehnologie și pe alte aeroporturi din România, dar nu numai.
Avem o divizie specializată în automatizări și facem softuri pentru sistemele automate de control al bagajelor. Am implementat toate sistemele de securitate la Brașov. De asemenea, am implementat și controlul pasagerilor, echipamente de ultimă generație. Prima dată am implementat-o pe aeroportul Cluj și acolo nu mai este nevoie să scoatem laptopurile din bagajele de mână. E ca un computer tomograf. Treci prin controlul de bagaje de mână fără să mai scoți laptopurile și lichidele din bagaje. Și aeroportul Brașov beneficiază de această tehnologie. Putem spune că aeroportul Brașov este peste foarte multe aeroporturi din lume!", a mai spus Gabriel Davidescu.
Întregul interviu poate fi vizionat mai jos:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News