Revoluția caselor de marcat. Românii, enervați de dispariția casierilor. Dan Negru: „Suntem toți pacăliți”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Revoluția caselor de marcat. Românii, enervați de dispariția casierilor. Dan Negru „Suntem toți pacăliți”. FOTO: Facebook @Dan Negru
Revoluția caselor de marcat. Românii, enervați de dispariția casierilor. Dan Negru „Suntem toți pacăliți”. FOTO: Facebook @Dan Negru

După modelul magazinelor din străinătate, și în hipermarketurile de la noi au apărut tot mai multe case fără casieri, unde clienții își pot scana singuri produsele.

Cu coșurile pline de alimente, cei mai mulți dintre clienții unui hipermarket își scanezează singuri produsele înainte să le plătească. Mulți români spun că își pierd răbdarea.

Dan Negru spune că „suntem toți pacăliți”, iar acesta „nu este progres”. 

„Am trecut pe la un supermarket azi și o casieră, Rodica scria pe ecuson, mi-a spus că astea sunt ultimele zile cu oameni la casele de marcat. "Progresul, domnu'Dan" a oftat femeia.

Așa ni se sugerează, că e progres I-am spus că eliminarea casierelor din supermarketuri nu e o formă de progres. Eu, cumpărătorul, voi face treaba casierului. De fapt suntem toți pacăliți: slujba ei va dispărea și eu voi face treaba ei, voi scana produsele si apoi le voi pune in coș fără să fiu plătit pentru asta. Ăsta nu e progres! Progresul e trecerea de la lumânare la bec, de la cal la motor ! Din 7 litere, PROGRES, însemnă: "trecerea de la o stare inferioară la una superioară, de la vechi la nou". Unde e "noul" dacă eu preiau munca altcuiva fără să fiu plătit?

Aștept progresul, invenția care să schimbe felul de a face cumpărături. Până atunci, eliminarea doamnei Rodica e reducere de personal, e economie, e concediere. Orice, dar nu progres ! Aveți curajul să-i spuneți asta ! Curajul, da! E un progres!”, a scris Dan Negru pe pagina de Facebook. 

 

Marian Godină: „Dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis”

 

Printre cei care au comentat în mediul online este și Marian Godină.

„Eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni. Ultima dată când am mers, am observat că nu mai există case. Aveam ditamai coșul plin ochi cu tot felul de produse pe care am realizat că va trebui să le scanez. Aveam opțiunea să abandonez coșul așa plin cum era și să îmi văd de treabă, dar nu am făcut-o gândindu-mă că un om va trebui să așeze la loc toate produsele alea adunate de prin tot magazinul.

M-am apucat să le scanez singur, stângaci, pentru că eu nu sunt casier, dar Auchan a ținut să mă transforme în unul. Nu știu ce s-a întâmplat cu acele doamne care lucrau la case, nu știu dacă au fost disponibilizate, dar sigur prin metoda asta magazinul face economie.

Economie care, cel mai probabil, se traduce în profit, cel puțin eu așa o văd. Adică dăm afară casierii și îi punem pe clienți să fie casieri pentru noi, gratis. Măcar de erau produsele mai ieftine, dar sunt la fel ca înainte. Așadar, eu nu vreau să fiu casier gratuit pentru nimeni, nici pentru Auchan, nici pentru mine.

Aaa, că se întâmpla să intru în ditamai magazinul doar pentru câteva produse, îmi și conveneaau casele alea unde îmi scanam singur o apă și un bax de scutece, dar când aveam un ditamai coșul plin preferam să stau la o casă clasică.

Acum vor spune unii că ăsta e progres, a avansat tehnologia. Eu consider că nu e așa, ci doar s-a schimbat omul care scanează produsele, adică din casierița care avea un salariu să facă asta, a devenit casier clientul, fără să fie recompensat nici măcar cu o reducere. 

Dacă intram în magazin, umpleam coșul, ieșeam liniștit și primeam un mesaj că mi-a fost debitat contul cu contravaloarea produselor din coș, fără să trec pe la vreo casă, aș fi numit asta progres. Dar soluția mea e simplă, nu mă mai duc la Auchan, la fel cum celor care le place asta pot merge în continuare, că doar e evoluția tehnologiei și "cost saving".

Aștept acum să apară restaurantele în care mergi în spate să-ți faci o omletă, iar la final te duci cu farfuria să o speli”, a scris Godină pe pagina de Facebook.

Primele case self scan au fost introduse în România în urmă cu 6 ani, iar magazinele au investit în astfel de sisteme, în special în perioada pandemiei pentru a permite distanțarea între clienți. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel