"A sosit o factură de aproape 7.000 de euro și ne-a fost deconectată alimentarea cu gaz. Copiii mei mici s-au spălat în apă rece timp de o săptămână și au dormit îmbrăcați pentru a se proteja de temperaturile scăzute. Nici măcar nu putem să gătim, cumpărăm mâncare gata preparată de la supermarket. Nu mai putem suporta, vă rugăm, avem nevoie de ajutor".
Cel care a lansat apelul disperat este Marian Dimache, un constructor de 47 de ani, originar din România, care locuiește de șase ani la Zero Branco, în provincia Treviso, Italia. Soția sa, Michela, conduce patiseria "Le delizie di Dea" din Marghera. Cuplul are trei copii: Andrei, în vârstă de 22 de ani - care locuiește deja singur și lucrează cu mama sa - și cei doi frați mai mici.
Factura ireală de 7.000 de euro
Necazul familiei Dimache a început joia trecută, când, brusc, gazul a fost tăiat. Marian a sunat imediat la furnizorul său, Liquigas, pentru explicații, iar după mai multe apeluri telefonice a venit surpriza neplăcută: 6.914,35 euro, echivalentul a 1.510 metri cubi de gaz consumați în doar 47 de zile.
O veste usturătoare în comparație cu cei aproximativ 200 de euro pe care i-ar fi plătit la fiecare două luni pentru apartamentul cu trei camere și bucătărie.
„Doar pentru a înțelege ce se întâmplă”, explică bărbatul de 47 de ani, „a fost un drum extrem de lung. La început mi-au spus că au oprit gazul pentru că era o factură neplătită de 123 de euro. O factură care nu ajunsese niciodată la mine. Am plătit imediat și am trimis chitanța. În acel moment, mi-au spus că există o a doua factură neplătită, scadentă, în valoare de 175 de euro. Nici aceea nu a mai ajuns. După a doua plată am crezut că am rezolvat problema, în schimb abia urmează drama. Persoana de contact mi-a spus că există o maxi-factură de aproape șapte mii de euro, scadentă pe 20 ianuarie. Și că până nu se plătește, nu vor reatașa gazul”.
Strigăt de ajutor din partea familiei
Marian și familia sa s-au scufundat în disperare: "Cum este posibil să fi consumat 1.510 metri cubi de gaz în 47 de zile?”
„Bineînțeles că am cerut o explicație și mi s-a spus că dispozitivul pe care îl am în grădină și care ar trebui să trimită datele contorului nu a mai funcționat pentru o perioadă de timp. Iar când ar fi început să funcționeze din nou, ar fi oferit suma nebună de 7.000 de euro, o ajustare.
De asemenea, mi-au propus să plătesc în rate, dar eu nu vreau să plătesc. Aparatul este conectat la contorul vecinului și acesta nu a avut probleme. Și apoi, chiar dacă ar fi adevărat, m-ar pune să plătesc pentru consumul de acum câțiva ani cu costurile de astăzi. Dar este greșeala lor, trebuie să plătească pentru ea. Mi-au spus chiar că în ultimul an am primit facturi de zero euro, dar nu este adevărat".
Românul de 47 de ani s-a adresat carabinierilor: "Nu este de competența lor și m-au sfătuit să mă duc la un avocat. Dar avocații costă bani. Nu mai știm ce să facem, ajutați-ne".
Răspunsul societății
Contactată, compania a explicat: "Liquigas precizează că întreruperea furnizării de GPL se datorează neplății facturilor anterioare din 2021 și 2022. Clientul a notificat serviciul clienți cu privire la plata ultimei facturi scadente la 16 ianuarie 2023: Liquigas procedează rapid la verificarea obișnuită, în conformitate cu procedurile prevăzute în astfel de cazuri.”
„Furnizarea va fi reluată cât mai curând posibil, sub rezerva verificării rapide a plăților corecte. În ceea ce privește următoarea factură în valoare de 6 914,35 EUR, Liquigas a constatat că această sumă corespunde ajustării consumului care a avut loc efectiv începând cu ianuarie 2021. Înțelegând pe deplin situația dificilă, Liquigas a transmis cu promptitudine întreaga sa disponibilitate prin elaborarea unei propuneri de eșalonare a plăților datorate", conform presei italiene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News