Românca stabilită în Germania a relatat o experiență neplăcută pe care a avut-o recent la un supermarket Lidl din orașul în care locuiește. Femeia a povestit că a fost la un pas să plătească bani în plus pentru produse pe care nu le-a achiziționat și i-a avertizat pe ceilalți să fie vigilenți și să verifice cu atenție bonul de casă.
„S-a întâmplat la Lidl, în Germania. Eram la cumpărături și practic aveam coșul gol, nu am cumpărat nici carne, nici mezeluri, într-un final am plătit 80 de euro. Ajunsă la mașină, am verificat bonul ca să văd ce am cumpărat. Aveam adăugați 25 de euro pentru produse pe care nu le-am cumpărat și care nici măcar nu erau în coș. Ne-am întors în magazin, unde am descoperit că mai era o doamnă care tocmai avusese o problemă similară. Aceasta fusese taxată pentru 36 de bucăți de cașcaval pentru burgeri, iar în final i-au restituit aproape 60 de euro. Chiar și doi euro sunt banii voștri, sunt bani munciți și nu ai de ce să le dai lor. Doamna de la casă a dat vina pe o eroare „într-un sistem”, dar mă întreb acum cât de des li se întâmplă astfel de lucruri pensionarilor sau celor care nu verifică bonul”, a povestit Ingrid, vizibil revoltată.
Românii, revoltați. Spun că se întâmplă des la diverse magazine
Această situație nu este singulară, potrivit mai multor români care locuiesc în Germania și care au relatat cazuri similare. Mulți au subliniat importanța verificării cu atenție a bonului de casă imediat după efectuarea plății.
„La Edeka se întâmplă foarte des. Eu merg la casă doar cu fotografii făcute la prețurile afișate la raft, altfel te fură pe față!”, a comentat un utilizator pe o rețea socială.
Un alt român a povestit că la Kaufland Germania a avut o problemă asemănătoare: „Am pățit așa, cu 130 de euro. Am observat imediat și i-am spus casierei. A recunoscut greșeala, dar a încercat să dea vina pe noi”.
O altă persoană a povestit: „La Edeka, în loc de patru sticle de cola, mi-au bătut pe casă patru baxuri. Situația s-a rezolvat, și mi-au restituit banii”.
Experiențele neplăcute nu se opresc aici. Mai multe relatări indică faptul că astfel de erori se produc frecvent în marile lanțuri de magazine din Germania. „Am pățit-o de două ori cu pâinea. O dată la Rewe mi-au pus în plus 66 de bucăți, iar o dată la Aldi nu demult, 90 de bucăți”, a declarat o altă româncă.
Un alt exemplu vine de la o clientă care a avut o problemă cu fructele exotice: „Am luat două cutii, dar mi-au încasat 20, ceea ce a însemnat 33 de euro în plus. Exact așa au spus: ‘Eroare de sistem’. Ok, dar dacă eu nu am un cent, nu pot cumpăra”, a precizat aceasta, arătând indignarea față de astfel de situații.
De asemenea, mai mulți clienți atrag atenția asupra faptului că aceste probleme nu sunt limitate la un singur lanț de magazine.
„Banii trebuie controlați, nu numai la Lidl se întâmplă. Mie îmi place mai mult la Kaufland. Am Deutschland Kard, îmi iau scannerul și îmi scanez produsele singură, ca să văd în timp real ce prețuri se adaugă. E mai simplu așa”, a comentat o altă persoană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News