"Din februarie, România a facilitat tranzitul a peste 5,2 milioane de tone de cereale pe teritoriul său", a anunțat ministrul într-un mesaj postat pe contul său de Twitter și preluat luni de publicația G4Media.
De când a început războiul, exportatorii ucraineni de cereale au folosit portul românesc Constanța de la Marea Neagră și alte porturi românești de pe Dunăre pentru a-și duce cerealele la destinație.
România a renovat șinele de cale ferată pentru a facilita transportul de cereale din Ucraina
Pentru a face față acestui volum suplimentar de mărfuri care îi tranzitează teritoriul, România a renovat șinele de cale ferată inutilizabile și a simplificat procesele birocratice la frontierele sale, unde camioanele încărcate cu mărfuri ucrainene continuă să stea la coadă pe kilometri întregi în fiecare zi.
Controlul Rusiei pe timp de război asupra Mării Negre a împiedicat luni de zile Ucraina să folosească porturile sale pentru a-și exporta produsele.
Ucraina este unul dintre principalii producători de cereale din lume
În iulie anul trecut, un acord al comunității internaționale cu Rusia a făcut posibilă reluarea exporturilor ucrainene din principalul său port, Odessa.
Ucraina este unul dintre principalii producători de cereale din lume, iar exporturile sale sunt vitale pentru securitatea alimentară a multor țări din întreaga lume, în special din Africa.
Bogdan Aurescu: Black Sea Grain Initiative trebuie extinsă
„De Ziua Mondială a Alimentaţiei, reafirm angajamentul României de a continua să reducă impactul războiului din Ucraina asupra securităţii alimentare la nivel mondial.
Începând cu luna februarie, România a facilitat tranzitul a mai mult 5,2 milioane de tone de cereale ucrainene pe teritoriul românesc.
Solicităm extinderea Black Sea Grain Initiative”, a fost mesajul postat de Bogdan Aurescu, duminică, pe contul său de Twitter.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News