Industria bunurilor din piele merge foarte bine în Franța. În 2016, producția franceză a primit comenzi care au ajuns la 3 miliarde de euro. Patru mari branduri de lux au însumat două treimi din vânzări: Chanel, Longchamps, Louis Vuitton și Hermes.
Printre cele mai importante produse realizate în fiecare an este, fără îndoială, geanta de mână care stimulează producția și vânzările. Gențile reprezintă 64% din producție, cu mult înaintea mărfurilor din piele mici (12%), valize și altele.
În 2016, Franța a fost al doilea mare producător de genți de mână în Europa, generând 18% din producție. Italia, marele câștigător al competiției, deține 61% din vânzări. România este pe podium cu 9%, urmată de Spania (8%).
Cunoscută în întreaga lume pentru articolele de lux din piele, Franța a vândut bunuri în valoare de 5,8 miliarde de euro în 2016. Statele Unite este cel mai important client, urmat de Hong Kong, Singapore și Italia.
România cunoscută drept croitoreasa Europei
Romania este cunoscută drept croitoreasa Europei datorită know-how-ului și a volumului de producție. Se estimează că aproape 80 la sută din capacitatea textilă a țării (formată din 5.400 de fabrici) lucrează pentru branduri străine, de la retaileri din toată Europa la colecțiile de lux prezentate în timpul săptămânilor de modă din Paris sau Milano.
Hugo Boss, Moncler, Prada, Akris, Stella McCartney, Agnes B, Missoni, Dries Van Noten si multe alte branduri de top au fabrici și folosesc angajați din România. Asta ca să nu mai vorbim de brandurile obișinuite, cum ar fi Primark, H & M, Zara, Massimo Dutti, United Colors de Benetton, Stefanel și zeci de alți comercianți cu amănuntul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News