Unul dintre motivele principale pentru lipsa popularității bicicletelor în România este infrastructura precară și accesibilitatea scăzută. Lipsa pistelor pentru biciclete și a spațiilor de parcare sigure deterizează mulți oameni să opteze pentru alte mijloace de transport.
Aproximativ 60% dintre români evită să folosească bicicleta ca mijloc de transport zilnic
Statisticile arată că aproximativ 60% dintre români evită să folosească bicicleta ca mijloc de transport zilnic. Deși după pandemie, interesul pentru ciclism a crescut ușor, comercianții locali de biciclete spun că nu mai au acum atât de mulți clienți precum în trecut.
Unul dintre factorii care a contribuit la producția semnificativă de biciclete în România este mâna de lucru ieftină. Aceasta a făcut ca țara noastră să se claseze pe locul doi în topul producătorilor de biciclete din Europa, imediat după Portugalia, care a produs 2,7 milioane de biciclete în ultimul an.
Majoritatea bicicletelor românești sunt exportate către țările occidentale
Majoritatea bicicletelor românești sunt exportate către țările occidentale, unde piața pentru astfel de mijloace de transport este mult mai dezvoltată comparativ cu România. Cu toate acestea, specialiștii din industrie cred că o infrastructură mai bună și investiții semnificative din partea autorităților ar putea schimba acest trend și ar putea încuraja românii să opteze pentru biciclete ca mijloc de transport ecologic și sănătos.
Prețurile pentru biciclete pot varia în funcție de model și echipamentele incluse, iar o bicicletă de nivel mediu poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei. Totuși, un trend recent îndreaptă interesul către bicicletele electrice, care oferă asistență la pedalare și pot parcurge distanțe de până la 100 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei.
"Te ajută foarte mult, îţi creează posibilitatea să parcurgi distanţe între 60 şi 100 de km. Poţi să faci trasee foarte solicitante de munte. Poate oricine, cu un pic de antrenament. ABS-ul îţi dă control în zonele cu aderenţă foarte scăzută", spune Mircea Florescu, proprietarul unui magazin de biciclete, conform Observator.
În concluzie, România s-a remarcat ca un producător important de biciclete în Europa, dar pentru a stimula ciclismul ca mijloc de transport în țară, este necesară o infrastructură mai bună și eforturi pentru a educa și încuraja cetățenii să adopte acest mod de deplasare sănătos și prietenos cu mediul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News