România se confruntă cu rata de abandon școlar cea mai mare din Europa - Ministerul Educației visează la reforme majore

Alexandra Curtache |
Data publicării:
România se confruntă cu rata de abandon școlar cea mai mare din Europa - Ministerul Educației visează la reforme majore  / Foto: Unsplash
România se confruntă cu rata de abandon școlar cea mai mare din Europa - Ministerul Educației visează la reforme majore / Foto: Unsplash

Cu o programă școlară învechită și cadre didactice deseori depășite, România se confruntă cu una dintre cele mai ridicate rate de abandon școlar din Europa, situându-se la 16%, față de o medie europeană de 10%. În acest context, Ministerul Educației dezvoltă un plan amplu pentru elevi, încercând să-i pregătească pentru provocările secolului 21. Cu toate acestea, există opinii împărțite cu privire la fezabilitatea și relevanța acestor planuri.

Ministerul Educației a dezvoltat un "profil al absolventului", care reprezintă o viziune ambițioasă asupra a ceea ce ar trebui să fie absolventul unui liceu românesc. Conform acestui profil, absolvenții de liceu ar trebui să fie comunicativi, creativi, reflexivi și rezilienți. Ei ar trebui să aibă încredere în capacitatea de a gestiona situații de criză, să poată lua decizii corecte și să se implice în proiecte de dezvoltare durabilă.

Cu toate acestea, elevii din România văd învățământul dintr-o perspectivă diferită. Ei consideră că sistemul școlar nu le oferă toate aceste calități și că mulți absolvenți nu pot lega nici măcar o frază corect. Există, de asemenea, temeri că acest profil de absolvent pare mai degrabă un set de cerințe pentru un post de manager decât pentru un tânăr care iese din sistemul de învățământ.

 

Rate ridicate de abandon școlar și analfabetism funcțional

 

România se confruntă cu una dintre cele mai mari rate de abandon școlar din Europa, cu 16%, în comparație cu media europeană de 10%. Această statistică alarmantă arată că mulți tineri părăsesc școala înainte de a-și termina studiile, ceea ce le limitează șansele pe piața muncii.

În plus, aproape 90% dintre elevii de gimnaziu din România sunt analfabeți sau semianalfabeți funcționali, ceea ce înseamnă că ei au dificultăți în a înțelege și interpreta texte scrise. Aceasta ridică întrebări serioase cu privire la calitatea programelor educaționale din țară.

 

Propuneri alternative pentru îmbunătățirea învățământului

 

Consiliul Elevilor a venit cu o propunere alternativă pentru îmbunătățirea învățământului, sugerând introducerea cursurilor de inteligență emoțională. Aceste cursuri ar ajuta tinerii să înțeleagă și să gestioneze atât propriile emoții, cât și pe ale celorlalți. Aceasta ar avea potențialul de a crește concentrarea elevilor și de a reduce nivelurile de depresie și anxietate.

Cu toate acestea, reformarea sistemului educațional din România este o provocare majoră, deoarece implică nu doar schimbări în programele școlare, ci și îmbunătățirea pregătirii profesorilor, a infrastructurii școlare și a accesului la resurse educaționale de calitate.

În concluzie, România se confruntă cu provocări semnificative în domeniul educației, inclusiv rate ridicate de abandon școlar și analfabetism funcțional. Deși Ministerul Educației dezvoltă planuri ambițioase pentru elevi, există o nevoie urgentă de reforme educaționale menite să aducă sistemul de învățământ românesc la standarde europene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel