Programul ”Prima casă” a fost extins şi pentru românii care locuiesc în străinătate, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern de anul trecut. Astfel, conform proiectului de act normativ, va fi stabilit un plafon destinat pentru garantarea achiziţiei sau construirii unei locuinţe de către persoanele cu cetăţenie română care locuiesc în străinătate şi au permis de şedere şi de muncă, eliberate de autorităţile statului în care lucrează.
Plafonul garanţiilor acordate exclusiv pentru achiziţionarea sau construirea de locuinţe pentru românii care locuiesc în străinătate este de 25 de milioane de lei adică, aproape 5,7 milioane de euro. Rezultă că valoarea maximă a finanţării pentru achiziţia unei locuinţe este 57.000 de euro. Ca atare, garanţia acordată de statul român în acest an acoperă doar 100 de locuinţe (dacă luăm în calcul valoarea maximă), scrie Gazeta Românească.
Până în prezent, valoarea medie a unei finanţări prin programul “Prima Casă” a fost de 38.210 euro. Garanţia creditelor acordate prin programul “Prima Casă” este suportată în proporţie de 50% de stat şi 50% de bancă.
Programul Prima Casă a fost lansat în anul 2009. Până în prezent au fost acordate aproape 124.000 de garanţii, din care 31% destinate achiziţiei de imobile construite între anii 2008 şi 2013.
Cum puteţi obţine finanţare:
Există unele bănci (BRD, UniCredit Ţiriac Bank, CEC Bank, ATE Bank, Banca Comercială Feroviara) care acordă credite şi cetăţenilor români care lucrează în străinătate.
În general, condiţiile pe care aceştia trebuie să le îndeplinească sunt:
- vechime de cel puţin 1 an în ţara respectivă;
- - contract de muncă încheiat pe perioadă nedeterminată sau, în caz contrar, cel puţin 2 contracte succesive, fără întrerupere, la angajatorul din străinătate;
- - ipotecă asupra unui imobil aflat în proprietatea solicitantului sau a unei terţe persoane pe teritoriul României;
- - constituirea unui depozit colateral;
- - existenţa unuia sau mai multor codebitori care realizează venituri pe teritoriul României.
Acte necesare: Băncile solicită, de obicei, următoarele documente (traduse, legalizate şi apostilate):
- contract de muncă
- - carte de identitate
- - certificat de căsătorie (dacă este cazul)
- - permis de şedere emis de autorităţile competenţe din ţara respectivă
- - permis de muncă emis de autorităţile competenţe din ţara respectivă
- - adeverinţă de salariu
- - extras de cont / fluturaş de salariu în original
- - documente care să ateste plata impozitelor şi taxelor sociale
- - fişa fiscală.
Acordarea de credite ipotecare prin programul Prima Casă cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate sau pentru cei care obţin venituri în străinătate ţine de normele interne de creditare ale băncilor participante la acest program. Astfel că, pentru aflarea detaliilor specifice fiecărei instituţii în parte, cel mai bine este să vă adresaţi reprezentanţilor acesteia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News