Mii de oameni au umplut terminalul de plecări de pe Otopeni azi. Cei mai mulţi aveau zboruri întârziate sau anulate.
„Joi trebuia să plecăm. Am avut întârziere, întârziere, anulat. Azi trebuia să plecăm la ora 3 fără 15. Deja avem din nou o întârziere, după patru zile stând aici pe banii noştri. 240 de persoane”, spune Vasile Zamfira, pasager, la Observator.
După două amânări, compania aeriană low cost a anunţat pasagerii că zborul spre Italia a fost anulat.
„O noapte am dormit pe ciment cu 200 de oameni, aici în aeroport. O bătaie de joc. Au spus că pilotul şi-a dat demisia”, a mai adăugat Vasile.
„Noi nu am știut de ce nu am plecat. Am stat cu copiii în aeroport, dormeam pe jos că să ne reprogramăm zborul pentru azi, că mai devreme nu a fost niciun zbor. Azi e din nou întârziere și mi-e tare frică că nici astăzi nu pleacă. Așa am pățit și joi. Ultima oară când mai zburăm cu compania asta”, susține Nicoleta Negrilă, pasager.
Probleme au aproape toate companiile şi aeroporturile
În doar jumătate de zi, pe Aeroportul Henri Coandă, 56 de curse au avut întârzieri. Principalele motive au fost schimbarea echipajului sau dimpotriva, lipsa lui ori încărcarea şi descărcarea bagajelor.
Pe aeroportul din Frankfurt, din cauza lipsei de personal, sute de trollere şi genţi zac abandonate în zona de aşteptare.
Din aceleaşi motive, aceşti tineri au pierdut ieri un zbor spre Croaţia din cauza unei întârzieri de două ore. Au luat bilete pentru alt zbor însă şi acela s-a anulat. În final, şi-au plătit singuri hotelul.
„Ne-a costat 2.000 de lire pe toţi trei. Nu ne-au ajutat deloc. A fost foarte stresant. Când ajungem acasă vom face o reclamaţie”, spune Alexandra, pasager.
La nivel mondial, peste 24.000 de zboruri au avut întârziere. Altele peste 2.000 de zboruri au fost anulate. Mii de reclamaţii se înregistrează zilnic.
„În caz de anulare sau de întârziere mai mare de trei ore, calculată la aterizare, pasagerii au dreptul la o compensaţie care variază între 250 de euro şi 600 de euro de persoană. Dacă compania nu le-a oferit cazare masă si transport, compania respectivă va trebui să le deconteze şi aceste sume”, a precizat Ramona Colea, reprezentantul unei companii de despăgubiri, conform sursei citate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News