Românii, revoltați în aeroporturi din cauza zborurilor: „Patru zile am stat aici pe ciment. 240 de persoane, că zborul spre Italia a fost anulat”

Loredana Iriciuc |
Data publicării:
Peste trei mii de zboruri întârziate și 251 anulate. Aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID
Peste trei mii de zboruri întârziate și 251 anulate. Aeroporturile americane continuă să cedeze sub presiunea revenirii călătoriilor post-COVID

Zborul spre vacanţă e o loterie. Reuşesc să plece doar norocoşii. Ceilalţi aşteaptă noi curse în aeroporturi sau hoteluri, ore în şir. Sau chiar zile. Totul din cauza zborurilor anulate sau întârziate. Ieri, la nivel mondial, peste 24.000 de curse au avut întârzieri. 

Mii de oameni au umplut terminalul de plecări de pe Otopeni azi. Cei mai mulţi aveau zboruri întârziate sau anulate.

„Joi trebuia să plecăm. Am avut întârziere, întârziere, anulat. Azi trebuia să plecăm la ora 3 fără 15. Deja avem din nou o întârziere, după patru zile stând aici pe banii noştri. 240 de persoane”, spune Vasile Zamfira, pasager, la Observator

Vacanțele și călătoriile de afaceri a mii de oameni, puse în pericol: Zboruri anulate, pasagerii așteaptă ore în șir în aeroport

După două amânări, compania aeriană low cost a anunţat pasagerii că zborul spre Italia a fost anulat. 

„O noapte am dormit pe ciment cu 200 de oameni, aici în aeroport. O bătaie de joc. Au spus că pilotul şi-a dat demisia”, a mai adăugat Vasile.

„Noi nu am știut de ce nu am plecat. Am stat cu copiii în aeroport, dormeam pe jos că să ne reprogramăm zborul pentru azi, că mai devreme nu a fost niciun zbor. Azi e din nou întârziere și mi-e tare frică că nici astăzi nu pleacă. Așa am pățit și joi. Ultima oară când mai zburăm cu compania asta”, susține Nicoleta Negrilă, pasager.

Românii care merg cu avionul, sfătuiți să îşi ia strictul necesar în bagajul de mână: „Valizele întârzie şi câte două săptămâni“

 

Probleme au aproape toate companiile şi aeroporturile

 

În doar jumătate de zi, pe Aeroportul Henri Coandă, 56 de curse au avut întârzieri. Principalele motive au fost schimbarea echipajului sau dimpotriva, lipsa lui ori încărcarea şi descărcarea bagajelor. 

Pe aeroportul din Frankfurt, din cauza lipsei de personal, sute de trollere şi genţi zac abandonate în zona de aşteptare. 

Din aceleaşi motive, aceşti tineri au pierdut ieri un zbor spre Croaţia din cauza unei întârzieri de două ore. Au luat bilete pentru alt zbor însă şi acela s-a anulat. În final, şi-au plătit singuri hotelul. 

Se anunță haos pe aeroporturile din Spania: Personalul navigant al Ryanair intenţionează să intre în grevă 12 zile

„Ne-a costat 2.000 de lire pe toţi trei. Nu ne-au ajutat deloc. A fost foarte stresant. Când ajungem acasă vom face o reclamaţie”, spune Alexandra, pasager. 

La nivel mondial, peste 24.000 de zboruri au avut întârziere. Altele peste 2.000 de zboruri au fost anulate. Mii de reclamaţii se înregistrează zilnic. 

„În caz de anulare sau de întârziere mai mare de trei ore, calculată la aterizare, pasagerii au dreptul la o compensaţie care variază între 250 de euro şi 600 de euro de persoană. Dacă compania nu le-a oferit cazare masă si transport, compania respectivă va trebui să le deconteze şi aceste sume”, a precizat Ramona Colea, reprezentantul unei companii de despăgubiri, conform sursei citate. 

Sute de bagaje, abandonate pe aeroportul din Frankfurt, după anularea mai multor zboruri: Pasagerii, nevoiți să și le caute singuri

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel