Ryanair susține că firma românească ar fi utilizat informaţii obținute prin metoda "screen-scraping" de pe site-ul său în timp real, cu privire la timpul și prețurile de zbor, apoi ar fi folosit informaţiile pentru vânzarea și rezervarea zborurilor Ryanair la un preț umflat, prin intercalarea site-ului său între pasageri și site-ul oficial al companiei aeriene.
Cele două firme au asistat la o audiere pre-proces în care un reprezentant al Ryanair a declarat că o cursă de la Dublin la Edinburgh a fost rezervată prin site-ul companiei româneşti cu 53 de euro, care include o taxă de serviciu de 15 euro şi o taxă suplimentară de 98 de cenţi. Pe site-ul Ryanair, însă, cursa valora 37,02 euro.
Au vrut să aducă procesul în România
În apărarea sa, agenţia din România a susținut că s-a bazat pe informații furnizate de Ryanair unor părți terțe pe piața online, prin procese de interfață de programare API, separate de site-ul public al companiei de zbor. Firma acuzată a mai precizat că are propriile aranjamente API cu respectivele părți terțe pe care se bazează și, prin urmare, nu accesează niciodată site-ul public al companiei Ryanair.
Avocații agenţiei de turism au introdus o moțiune pre-judecată, contestând competența instanțelor irlandeze de a audia și de a decide cazul şi au afirmat că România este locul potrivit pentru desfăşurarea procesului.
Judecătoul a constatat însă că, pe baza probabilităților, agenţia nu efectuează în mod obișnuit rezervări prin terți și că un client al agenţiei va rezerva de obicei prin site-ul său oficial. De asemenea, agenţia nu avea niciun exemplar al vreunei înțelegeri cu terţi. Astfel, instanţa a respins declaraţia principală a firmei româneşti potrivit creiaă nu a accesat site-ul Ryanair şi a refuzat cererea de jurisdicție în acest caz.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News