Ross a precizat joi că defecțiunea a provocat dezechilibrul pasagerilor, care s-au „rostogolit” în interiorul submersibilului. Unul dintre pasageri a rămas „cu capul în jos”, în timp ce ceilalți se agățau de structura internă pentru a nu cădea.
Ross a adăugat că nu știe dacă fuselajul Titanului a fost inspectat pentru posibile daune după incidentul respectiv.
Paza de Coastă a Statelor Unite desfășoară o anchetă de două săptămâni asupra incidentului care a dus la implozia submarinului Titan în iunie 2023, eveniment care a cauzat moartea tuturor celor aflați la bord.
Ross a mai spus că echipei de suport i-a luat mai bine de o oră să scoată submarinul din apă după defecțiunea din iunie 2023.
Submersibilul Titan. Motivul eșecului operațiunii
În aceeași zi, specialistul de misiune Renata Rojas, aflată la bordul navei de suport, a relatat cum a văzut echipajul și pasagerii plecând: „Am văzut cinci oameni zâmbind în drum spre călătoria lor. Erau fericiți să plece, aceasta este amintirea pe care o am.”
Rojas, care se afla pe o navă de suport la suprafață, a declarat că totul „funcționa perfect” înainte de începerea coborârii. Însă și-a amintit momentul în care au pierdut comunicațiile și cum i-a întrebat pe colegi: „Nu am mai auzit nimic de la ei, unde sunt?”
În ziua scufundării, Rojas îndeplinea rolul de „asistentă de platformă”, fiind în standby în cazul în care era necesar ajutorul său.
Implozia Titanului a ridicat întrebări legate de siguranța submersibilului, designul acestuia și materialele utilizate în construcția sa.
Ancheta desfășurată în această săptămână a dezvăluit ultimele mesaje primite de la echipajul submarinului înainte de implozie, în care se afirma că „totul e bine ” cu doar câteva minute înainte de catastrofă.
Rojas a spus că se afla pe puntea navei de suport în momentul în care comunicațiile s-au pierdut, dar protocolul de salvare le recomanda să aștepte o oră, în cazul în care pasagerii ar fi petrecut mai mult timp explorând zona de la fundul oceanului.
Discuțiile de pe punte s-au schimbat odată ce submarinul nu a mai ieșit la suprafață. Rojas își amintește conversațiile despre necesitatea contactării Pazei de Coastă. „Am intrat în modul de acțiune”, a spus ea.
Rojas a explicat că existau mai multe opțiuni disponibile dacă submarinul era blocat pe fundul oceanului, inclusiv eliberarea picioarelor submersibilului sau așteptarea schimbării mareei. Titanul avea la bord 96 de ore de suport vital, a adăugat ea. Cu toate acestea, a subliniat că, dacă fuselajul ar fi cedat, nimeni din interiorul submarinului nu ar fi avut nicio șansă.
Rojas a mai povestit despre o expediție din 2021, în care cupola submarinului s-a desprins în timp ce acesta era recuperat din apă. Î
Forțele exercitate pe platforma din fața submarinului au rupt clema, iar vidul din cupolă s-a spart. „Au fost doar două sau patru șuruburi pe cupolă”, a spus Rojas. „A început să picure și să se desprindă.”
După acest incident, echipajul a decis să monteze 18 șuruburi pe cupolă pentru expedițiile ulterioare.
Obsedată de Titanic, Rojas a declarat că, în timpul propriilor sale scufundări, nu s-a simțit niciodată în pericol. „Am considerat că echipa OceanGate a fost foarte transparentă în legătură cu toate riscurile. Am știut la ce mă expun și totuși am decis să merg.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News