"A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania! Este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca. Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.Pe acest lot vor fi construite: - 2 poduri- 7 pasaje- un nod rutier (Chețani).Construcția lotului Chețani-Câmpia Turzii (15,70 km) este finanțată din fonduri europene," anunța azi Ministerul Transporturilor.
Tronsonul Chețani - Câmpia Turzii, reziliat după ce s-a executat aproape 40% din lucrare
Tronsonul Chețani - Câmpia Turzii a fost reziliat la un progres de 37.46%, conform informațiilor obținute din harta CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică).
Autostrada a făcut parte din așa numitul tun Bechtel, companie care se angajase să construiască Autostrada Transilvaniei. România nu era atunci parte a Uniunii Europene astfel că respectivul contract a fost atribuit fără licitație și ulterior reziliat cu costuri uriașe pentru România. Lucrările au fost reluate în 2016, dar firma care trebuia să ducă la final proiectul a avut mari probleme financiare, astfel că șantierul a fost abandonat, iar în cele din urmă contractul a fost reziliat. Lotul Chețani - Câmpia Turzii intra astfel la a treia licitație, care a fost câștigată de asocierea Strabag-Geiger. Relicitarea a avut loc în 2021 și acum, când mai era foarte puțin până să se îndeplinească termenul de doi ani de la reînceperea licitației pentru terminarea lucrărilor, contractul a fost semnat din nou. Nu a fost însă ușor, pentru că asocierea de firme românești Drum Asfalt-Trameco a contestat câștigarea licitației de consorțiul austriaco-german. În cele din urmă instanța a respins contestația.
”Licitaţia actuală a fost lansată în 20.07.2021 şi câştigătorul iniţial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanţă iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câştigător. Perdantul a tras de timp şi a atacat rezultatul reevaluării dar, aşa cum v-am spus pe 11 august, şansele de reuşită erau foarte, foarte reduse”, afirmă Asociaţia Pro Infrastructură.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News