S-a semnat contractul pe tronsonul lipsă Chețani - Câmpia Turzii, din Autostrada Transilvaniei 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Miercuri, 26 octombrie, s-a semnat contractul pentru lotul început și neterminat din Autostrada Transilvaniei, Chețani-Câmpia Turzii. Câștigătoare este o asociere austriaco-germană. 

"A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania! Este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca. Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.Pe acest lot vor fi construite: - 2 poduri- 7 pasaje- un nod rutier (Chețani).Construcția lotului Chețani-Câmpia Turzii (15,70 km) este finanțată din fonduri europene," anunța azi Ministerul Transporturilor. 

Tronsonul Chețani - Câmpia Turzii, reziliat după ce s-a executat aproape 40% din lucrare

 

Tronsonul Chețani - Câmpia Turzii a fost reziliat la un progres de 37.46%, conform informațiilor obținute din harta CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică).  

Autostrada a făcut parte din așa numitul tun Bechtel, companie care se angajase să construiască Autostrada Transilvaniei. România nu era atunci parte a Uniunii Europene astfel că respectivul contract a fost atribuit fără licitație și ulterior reziliat cu costuri uriașe pentru România. Lucrările au fost reluate în 2016, dar firma care trebuia să ducă la final proiectul a avut mari probleme financiare, astfel că șantierul a fost abandonat, iar în cele din urmă contractul a fost reziliat. Lotul Chețani - Câmpia Turzii intra astfel la a treia licitație, care a fost câștigată de asocierea Strabag-Geiger. Relicitarea a avut loc în 2021 și acum, când mai era foarte puțin până să se îndeplinească termenul de doi ani de la reînceperea licitației pentru terminarea lucrărilor, contractul a fost semnat din nou. Nu a fost însă ușor, pentru că asocierea de firme românești Drum Asfalt-Trameco a contestat câștigarea licitației de consorțiul austriaco-german. În cele din urmă instanța a respins contestația.

”Licitaţia actuală a fost lansată în 20.07.2021 şi câştigătorul iniţial, Drum Asfalt-Trameco, a fost contestat de Strabag-Geiger căruia i s-a dat dreptate în instanţă iar CNAIR, după reevaluarea ofertelor, a desemnat în 08.08.2022 asocierea austriaco-germană ca fiind noul câştigător. Perdantul a tras de timp şi a atacat rezultatul reevaluării dar, aşa cum v-am spus pe 11 august, şansele de reuşită erau foarte, foarte reduse”, afirmă Asociaţia Pro Infrastructură. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel